اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد - 31

همایش ادبی قرآن و بیداری اسلامی با حضور شعرای برجسته در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور شعرای برجسته استان خراسان‌رضوی و کشور همایش ادبی قرآن کتاب بیداری اسلامی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

همایش ادبی قرآن و بیداری اسلامی با حضور شعرای برجسته در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید سرابی صبح امروز و در ابتدای همایش قرآن و بیداری اسلامی اظهار کرد: سال گذشته نخستین شب شعر با موضوع بیداری اسلامی در محل نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد که این شب شعر دومین شب شعر با موضوع بیداری اسلامی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان، افزود: برگزاری شب شعر بیداری اسلامی در سال گذشته که برای نخستین بار در مشهد برگزار شد زمینه خیری شد تا این مراسم ادامه پیدا کند چرا که مقامات و مسئولینی که در جلسه حضور داشتند افتخار این را دادند که کنگره شعر بیداری اسلامی در مشهد برگزار شود که همین امر میسر شد.

سرابی خاطرنشان کرد: با توجه به رخدادهایی که در جهان اسلام در حال وقوع هست و بیداری اسلامی در حال تکامل است تصمیم بر این شد تا این همایش ادبی امسال هم برگزار شود که البته سال گذشته به صورت عمومی برگزار شد و امسال به صورت میز گردی و محفلی با حضور شعرای ارزنده برگزار شد.

در ادامه این مراسم استاد حمید سبزواری شاعر پیشکوست عرصه معاصر و انقلاب اسلامی قبل از شعرخوانی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: بیداری اسلامی یکی از بحث‌های خوبی است که در این دو سال اخیر مورد توجه شاعران قرار گرفته است و پرداختن به آن بسیار ارزشمند است.

این شاعر برجسته انقلاب اسلامی افزود: شعرا باید بدانند که نیازمند به بیدار کردن مردم هستند و نباید غافل این موضوع شوند و این را باید سرلوحه کار خویش قرار دهند چرا که آینده نیازمند راه امام خمینی(ره) است.

سبزواری تصریح کرد: اگر امام خمینی (ره) نبود مملکت ما هم‌اکنون این چنینی هم نبود یعنی اگر هم‌اکنون در ایران آرامشی وجود دارد و اسلام همچنان زنده است به دلیل احیاء اهداف و آرمان‌های امام حسین (ع) توسط امام راحل در کشور بوده است و نباید مسئولان این کشور نسبت به این امور نافرمانی کرده و قدردان نباشند.

در ادامه این مراسم شعرای نامی استان و کشور از جمله استاد امیر برزگر خراسانی، استاد شفق، استاد صفادل، حسین معید و جواد اسلامی به ایراد شعر خوانی پرداختند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول