اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

ثبت بیش از 700 اثر غیرمنقول زنجان در فهرست آثار ملی

خبرگزاری فارس: معاون مرمت و احیا آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در مجموع 706 اثر غیرمنقول استان زنجان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ثبت بیش از 700 اثر غیرمنقول زنجان در فهرست آثار ملی

مهرداد عسگریان امروز در حاشیه جشنواره آش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 3 هزار و 907 اثر منقول در استان زنجان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه 445 اثر در شهرستان زنجان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: 190 اثر شناسایی شده در این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

معاون مرمت و احیا آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان خدابنده 400 اثر شناسایی شده است که 158 فقره از آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، اضافه کرد: 328 اثر نیز در شهرستان ابهر شناسایی شده است که حدود 130 اثر شناسایی شده در این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع تعداد آثار شناسایی شده در شهرستان ماهنشان 220 اثر اعلام شده است، ادامه داد: 24 اثر در شهرستان ماهنشان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

عسگریان با بیان اینکه تعداد آثار شناسایی شده در شهرستان طارم 150 اثر است، تصریح کرد: 55 اثر از آثار تاریخی شهرستان طارم در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی به شناسایی 107 اثر تاریخی در شهرستان ایجرود اشاره کرد و افزود: در مجموع 36 اثر شهرستان ایجرود در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

معاون مرمت و احیا آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: در شهرستان خرم‎دره نیز 50 اثر تاریخی شناسایی شده است که 13 فقره از آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 700 اثر غیرمنقول در استان زنجان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع 706 اثر غیرمنقول در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

عسگریان در زمینه آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی افزود: گنبد تاریخی سلطانیه در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

وی تعداد آثار، تپه‎ها و محوطه‎های استان زنجان را که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است 614 اثر دانست و ادامه داد: تعداد بناهای ثبت شده استان در فهرست آثار ملی نیز 92 اثر است.

معاون مرمت و احیا آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در زمینه تعداد اموال منقول شناسایی شده در استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد اموال منقول شناسایی شده در استان 3 هزار و 907 عدد است، اضافه کرد: یک هزار و 994 عدد از این اموال منقول شناسایی شده در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی تعداد اموال منقول ساماندهی شده استان زنجان در نرم‎افزار جام را یک هزار و 200 اثر تاریخی برشمرد و یادآور شد: تعداد اموال منقول تاریخی و مطالعاتی موجود در مخزن نیز یک هزار و 637 اثر است.

عسگریان با تاکید بر اینکه تعداد آثار ناملموس شناسایی شده در استان زنجان 800 اثر است، تصریح کرد: هفت اثر ناملموس و معنوی استان زنجان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول