اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس:

میراث فرهنگی در موضوع نرم افزاری صنعت توریسم وارد شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی از میراث فرهنگی استان یزد خواست تا در زمینه توسعه صنعت توریسم، در بحث نرم‌ افزاری وارد شود.

میراث فرهنگی در موضوع نرم افزاری صنعت توریسم وارد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار صبح امروز در بازدید از طرح‌های عمرانی و در دست ساماندهی میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه ساماندهی بناهای تاریخی شهرستان یزد صورت گرفته است، ورود به بحث نرم افزاری و توجه بیشتر به آن در صنعت توریسم را لازم و ضروری دانست.

وی خاطرنشان کرد: ورود به عرصه گردشگری و توسعه روزافزون آن موجب می‌شود که خلاقیت و آفرینش هنر ایرانیان برای تمام جهانیان اثبات شود و نقشه‌های شوم استکبار در مورد عقب ماندگی کشور ما ناکام بماند.

جوکار با بیان اینکه میراث فرهنگی به عنوان سرمایه‌ای بی‌بدیل شناخته می‌شود، عنوان کرد: بناهای تاریخی که از گذشتگان به ما ارث رسیده است، می‌تواند به عنوان ابزاری مهم در مسیر انتقال پیام، فرهنگ و تمدن بالای مردم ایران اسلامی به دیگر کشورها استفاده شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه جدی مسئولان ذی‌ربط به بخش میراث فرهنگی شد و افزود: امروز در جهان شاهدیم، کشورهایی که بناهای تاریخی آنها از ما کمتر است توانسته‌اند با برنامه‌ریزی خوب، زمینه جذب توریسم را فراهم کنند و هر سال درآمدهای کلانی از این طریق به دست آورند.

فرماندار یزد نیز در این بازدید با اعلام اینکه تعامل دستگاه‌های شهرستان یزد در راستای ساماندهی بناهای تاریخی خوب بوده است، اظهار داشت: توجه جدی به احیای بافت تاریخی شهرستان یزد می‌تواند موجب افزایش آمار گردشگران و مسافران ایرانی و خارجی شود.

عزیزالله سیفی با تأکید بر اینکه رونق صنعت توریسم موجب افزایش درآمدهای کشور و رونق بازار کسب و کار می‌شود، گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده با ورود یک گردشگر، 360 شغل از آن بهره‌مند می‌شوند که این خود نشان دهنده ظرفیت بالای این صنعت است.

وی، وجود صنایع دستی مختلف در هر شهرستان استان را نشان از خلاقیت و نوآوری مردم دیار دارالعباده یزد دانست و بر تقویت این صنایع تأکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این بازدید اظهار داشت: مطالعات اولیه در مورد ساماندهی میدان امیرچخماق، حسینیه بعثت و مسجد جامع صورت گرفته و در حال حاضر در مرحله اجرای آن قرار داریم.

بهرام رضایی خاطرنشان کرد: صنعت توریسم در استان یزد شکل گرفته و باید با ساماندهی بناها و توسعه زیرساخت‌ها، در راستای توسعه این صنعت برآییم.

وی با بیان اینکه یزد به واسطه برخورداری از بافت تاریخی و خشتی، بناهای تاریخی پرقدمت و ...، طرفداران بسیاری در جهان در زمینه گردشگری دارد، افزود: آمار گردشگران خارجی استان یزد هر سال در حال افزایش است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول