اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای ‌عالی ‌فرهنگی آستان ‌قدس:

تعمیق باورهای دینی به جوانان از راه‌های اصلی مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: عضو شورای ‌عالی ‌فرهنگی آستان ‌قدس رضوی گفت: تعمیق باورهای دینی به جوانان از راه‌های اصلی مقابله با جنگ نرم است.

تعمیق باورهای دینی به جوانان از راه‌های اصلی مقابله با جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ جواد آرین‌منش عصر امروز در ارتباط با برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: برگزاری جشن‌های مردمی در نقاط مختلف کشور و پنج کشور دنیا می‌تواند در نشر ارزش‌های رضوی در سراسر جهان بسیار موثر واقع شود.

عضو شورای ‌عالی ‌فرهنگی آستان ‌قدس رضوی ادامه داد: در واقع جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید به شناخت مردم و جوانان با فرهنگ و سیره امام رضا(ع) عمق می‌بخشد و این خود از اهدافی است که باید به زودی تحقق یابد.

نماینده سابق مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این جشن‌ها، مردمی بودن آنهاست، تصریح کرد: در طول قرون مختلف، گسترش ارزش‌های دینی جامعه در پی مشارکت‌های مردمی آن جامعه بوده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که نقش مردم در عرصه فرهنگی به مراتب از نقش مسئولان مهم‌تر است، باید این نقش به خوبی ایفا شود.

آرین‌منش با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم، تعمیق باورهای دینی به جوانان است، خاطرنشان‌کرد: هرچه بیشترجوانان را با معارف رضوی و زیبایی‌های فرهنگی امام رضا (ع) آشنا کنیم بهتر توانسته‌ایم در مقابله با جنگ نرم عمل کنیم.

وی اضافه کرد: رمز ماندگاری فرهنگ رضوی در چنین مناسبت‌ها و جشن‌هایی، حضور و مشارکت پرشور مردمی است و مهم‌ترین اصل تمایز جشن‌های زیر سایه خورشید از سایر برنامه‌ها، حضور و مشارکت پررنگ و موثر مردم است.

عضو شورای‌عالی‌فرهنگی‌آستان‌قدس‌رضوی، با اشاره به این‌که جشن‌های زیر سایه‌ خورشید در پنج کشور جهان برگزار می‌شود، تاکید کرد: گسترش این جشن‌ها از سطح استان‌ها به سطح بین‌المللی سرآغاز گسترش و ترویج آن در تمام جوامع اسلامی و نشانه موفقیت در برگزاری آن است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول