اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده

کنگره بین‌المللی امامزادگان در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سال آینده اصفهان میزبان برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان می‌شود.

کنگره بین‌المللی امامزادگان در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین اژدری پیش‌ازظهر امروز در جلسه رؤسای ستادی اداره اوقاف اصفهان اظهار کرد: اقدامات و هماهنگی‌های اولیه برای برگزاری کنگره با حضور کشورهای مختلف در اصفهان انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز پنجم ذی‌‌القعده مصادف با روز امامزادگان است، افزود: در کشور حدود 8 هزار امامزاده با تعداد زائران بسیار عظیمی وجود دارد و با این ارزشی که مردم برای آن قائل هستند، باید دهه یا هفته تکریم امامزادگان در کشور وجود داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه امامزادگان بلم‌های نجاتی هستند که ما را به کشتی نجات یعنی

ائمه اطهار(ع) می‌رسانند، تصریح کرد: امامزاده‌ها ظرفیت عظیم معنوی و پشتوانه مردم و انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه افتخار می‌کنیم خادم امامزاده‌ها در اوقاف هستیم، ادامه داد: تکریم امامزاده‌ها با انجام برنامه‌های فرهنگی و عمرانی کار بسیار ارزشمندی است که توفیق آن نصیب هر کسی نمی‌شود.

اژدری اقدامات امور بقاع اوقاف اصفهان را در سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و تاکید کرد: بسیاری از پروژه‌های اوقاف در طرح جامع امامزادگان باقی مانده است و تا چند ماه آینده باید در امامزاده‌ها اجرایی شود.

وی اضافه کرد: هر مقدار کار فرهنگی در بقاع متبرکه انجام شود تمایل مردم نیز به حضور در این امامزاده‌ها بیشتر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: به عنوان مثال فضای مقابل امامزاده احمدبن محسن در نطنز، مناسب ساخت یک مجتمع رفاهی مجهز است اما تا کنون هیچ سرمایه‌گذاری روی آن صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه مردم در کنار امامزاده‌ها حاجت‌ می‌گیرند‌ و آرامش کسب می‌کنند، اظهار کرد: اگر امامزاده‌ها امکانات رفاهی مناسب و زائرسراهای کاملی داشته باشند، مردم استقبال خوبی از امامزاده‌ها می‌کنند.

اژدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود از برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان در اصفهان خبر داد و افزود: هماهنگی‌های اولیه برای برگزاری این کنگره در اصفهان با سازمان اوقاف کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان میزبان این کنگره است، تصریح کرد: در صورت موافقت با برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان در اصفهان، دبیرخانه آن راه‌اندازی و فراخوان برای مقالات ارسالی نیز برای تمام کشورهای اسلامی ارسال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان زمان برگزاری این کنگره را سال آینده اعلام کرد و ادامه داد: نقش امامزادگان پس از پیامبر اکرم(ص) و آثار این مکان‌های مقدس در تشیع از محورهای اصلی کنگره بین‌المللی امامزادگان است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول