اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه امسال

زائرسرای امامزاده حمزه ابن علی(ع) بلداجی بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن گفت: در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز زائرسرای امامزاده حمزه ابن علی(ع) بلداجی مهرماه امسال بهره‌برداری می‎شود.

زائرسرای امامزاده حمزه ابن علی(ع) بلداجی بهره‌برداری می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‎الاسلام محسن غلامیان پیش از ظهر امروز در بازدید از مراحل اجرایی احداث پروژه زائرسرای امامزاده حمزه ابن علی(ع) در بلداجی، اظهار داشت: ساخت مسجد بزرگ امام هادی(ع)، ساخت 90 مغازه در قالب بازارچه در جنوب امامزاده، محوطه‌سازی و آسفالت و ساخت پارکینگ از جمله اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر در این محوطه است.

وی افزود: مجموعه این اقدامات صورت گرفته با توجه به حجم بسیار بالای زائران هنوز هم جوابگوی نیازهای این جمعیت نیست و با توجه به درآمد امامزاده و اعتبارات دولتی روند اجرای طرح جامع این امامزاده با کندی صورت می‎گیرد.

غلامیان با بیان اینکه برای تکمیل طرح عمرانی این امامزاده افزون بر 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: زائرسراهای قدیمی امامزاده که در سالیان گذشته ساخته شده بود طی این مدت فرسوده و نامناسب شده بودند که امسال 10 زائرسرا از این مجموعه کاملاً نوسازی و تبدیل به سوئیت‎های مجهز با تمام امکانات شده‎اند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این پروژه تا اواسط مهرماه به بهره‎برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در اقتصاد کشورها بسیار تاثیرگذار است، گفت: اثرات رونق سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری هم در بعد سودآوری طرح‌های سرمایه‌گذاری و هم در بعد اقتصاد ملی قابل تعریف است و قدرت درآمدزایی این صنعت در مقایسه با سایر صنایع قابل توجه است.

غلامیان ادامه داد: در واقع گردشگری می‌تواند به نقطه عطف تحول در یک شهر مبدل شود، بررسی ویژگی‌های عادی زندگی روزمره مردم در کنار فعالیت‌های محلی ساکنان یک سرزمین همواره کانون توجه گردشگران است که این مهم اگر با معماری‌های خاص و جذاب توام شود می‌تواند در جذب هر چه موثرتر و بیشتر گردشگر موثر باشد.

وی تصریح کرد: گردشگری وسیله‌ای است که افراد را با مذاهب و فرهنگ‌های متفاوت به یکدیگر پیوند می‎دهد و به آنها کمک می‎کند تا همدیگر را بهتر درک کنند.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول