اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گتاب مازندران:

وعده آموزش و پرورشی‌ها در حذف کلاس مختلط عملی نشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه گتاب در استان مازندران گفت: وعده آموزش و پرورشی‌ها در گتاب در حذف کلاس مختلط عملی نشد.

وعده آموزش و پرورشی‌ها در حذف کلاس مختلط عملی نشد

حجت‌الاسلام محمد تقی‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با بیان اینکه آموزش و پرورش استان مازندران روی تفکیک مدارس دخترانه و پسرانه اهمیت نمی‌دهد، اظهار داشت: هنوز مدرسه ابتدایی شهر گتاب به صورت مختلط دانش‌آموز ثبت نام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته پیگیر جداسازی مدرسه دخترانه و پسرانه در مقطع ابتدایی بودیم، گفت: مسئولان آموزش و پرورش شهرستان بابل و استان مازندران اذعان داشتند که به دلیل برخی از مشکلات، امکان جداسازی مدرسه مختلط ابتدایی در شهر گتاب در سال تحصیلی 90 نیست و برای سال آینده این مهم اتفاق می‌افتد.

 

*فرماندار هم قول حذف کلاس مختلط داد ولی....

تقی پور افزود: برخی از کلاس‌های مقطع ابتدایی شهر گتاب دارای 40 دانش‌آموز است که به طور طبیعی در کلاس‌های مختلط شلوغی مضاعفی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه امسال پنج ماه قبل از سال تحصیلی جدید از سوی دفتر امام جمعه نامه‌ای برای رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل زده شد تا اقدامات جداسازی مدرسه مختلط را در شهر گتاب برای ما تشریح کند، بیان داشت: رئیس آموزش و پرورش بابل اعلام کرد که مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، قول جداسازی مدرسه ابتدایی شهر گتاب را به ما دادند.

امام جمعه گتاب خاطرنشان کرد: پیگیری‌های مکرری در این باره انجام شد و در این بین فرماندار شهرستان هم قول مساعد برای تفکیک دانش‌آموزان پسر و دختر را در مدرسه ابتدایی گتاب به ما داد.

 

*وعده‌های بی‌شمار

این مسئول با اشاره به اینکه سه هفته قبل از بازگشایی مدرسه‌ها در دیداری با رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل و یادآوری تفکیک مدرسه دخترانه و پسرانه شهر گتاب در پاسخ به من گفت: امسال اختلاط جنسیتی در مدارس به ویژه در مدرسه ابتدایی شهر گتاب صورت می‌گیرد.

تقی‌پور اظهار داشت: زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان گتابی نه هیچ خانواده‌ای شاهد جداسازی بود و نه تابلوی مدرسه تغییر کرده بود.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های مکرر دفتر امام جمعه به هیچ سرانجام مثبت و خدا پسندانه‌ای نرسید، خاطرنشان کرد: چندین خانواده با مراجعه به دفتر امام جمعه از حالت اختلاط جنسیتی ابراز ناخرسندی کرده و متعاقب آن برخی از خانواده‌ها به دلیل فاصله‌ای که بین خانه و مدرسه فرزندشان ایجاد می‌شد موافق مختلط بودن دانش آموز دختر و پسر در سر کلاس بودند.

 

* آموزش و پروش بابل: مصوبه‌ای برای تفکیک جنسیتی در مدارس نداریم

امام جمعه گتاب یادآور شد: برخی خانواده‌ها ابراز داشتند که مسئولان آموزش و پرورش شهرستان به ما گفتند اگر چند خانواده مخالفت خود را مبنی بر تفکیک نکردن دانش‌آموزان دختر و پسر در شهر گتاب اعلام کند این کار در سال جاری هم صورت نمی‌گیرد.

تقی‌پور با بیان اینکه تلاش یک ساله ما برای جداسازی دانش‌آموزان دختر و پسر در یک کلاس درس تاکنون به ثمر نرسیده است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید بر عفاف و حجاب و تفکیک جنسیت در مدارس و دانشگاه‌ها داشتند اما کوتاهی مسئولان آموزش و پرورش ما را در اجرای این منویات رهبری شرمنده کرد.

وی ادامه داد: حال که جداسازی دانش‌آموزان دختر و پسر در سر کلاس درس مقطع ابتدایی شهر گتاب صورت نگرفت، لطیفی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل اعلام می‌کند ما مصوبه‌ای برای جداسازی و تفکیک جنسیتی در مدارس نداریم.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول