اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری کشور:

20 پروژه عمرانی در هفته گردشگری در کشور افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری کشور از افتتاح 20 پروژه عمرانی شامل هتل، مراکز اقامتی و دفاتر خدماتی هم‌زمان با هفته گردشگری در کشور خبر داد.

20 پروژه عمرانی در هفته گردشگری در کشور افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد جهانیان در همایش گردشگری در باغ چهل‌ستون اصفهان با اشاره به اینکه رابطه‌ای بین انرژی پایدار و گردشگری وجود دارد، اظهار کرد: باید به سمت انرژی پایدار و صرفه‌جویی انرژی موثر در صنعت پایدار گردشگری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه گردشگری در حفظ و نگهداری انرژی پایدار و فناوری نوین کمک می‌کند، افزود: باید به گونه‌ای مسئولان، گردشگران و مسافران را راهنمایی کنیم که به محیط زیست آسیب نرسانده و با فراهم آوردن امکانات در حقیقت توسعه همه جانبه و پایدار ایجاد شود.

معاون گردشگری کشور به اشاره به اینکه لازم است مناطق مختلف و محلی بتوانند از ارزآوری گردشگران استفاده کنند، تصریح کرد: با ورود و توسعه گردشگری خارجی برنامه‌ریزی اقتصادی، گردشگری، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی رونق می‌گیرد و نام‌گذاری امسال به نام گردشگری به همین دلیل است.

وی به پیام دبیر کل سازمان جهانگردی علاوه بر استقبال از توسعه گردشگری در زمینه‌های مختلف به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سال 2014 به نام احیا راه ابریشم اشاره کرد و گفت: 28 کشور عضو سازمان جهانگردی در مسیر جاده ابریشم هستند.

جهانیان گفت: ایران با سابقه تاریخی چندین هزار ساله، بیشترین نقش را در توسعه راه ابریشم داشته است و امید می‌رود که در راستای توسعه گردشگری و توسعه فرهنگی با نام‌گذاری این سال به راه ابریشم صمیمیت میان دولت‌ها و ملت‌ها ایجاد شود.

وی با تاکید به اینکه در ایران توجه خاصی به صنعت گردشگری می‌شود، افزود: توسعه مناطق گردشگری در کشور، برنامه‌ریزی برای ورود گردشگران خارجی و حضور در 25 نمایشگاه‌های بین‌المللی از موارد هدف‌گذاری در این صنعت است.

معاون گردشگری کشور تنوع اقلیم، زیبایی‌های دریا، آب و خشکی‌ از جمله جذابیت‌هایی دانست که در کنار این همه تنوع مهمان‌نوازی ایرانیان نیز مطرح است.

وی وجود امنیت بی‌نظیر گردشگران خارجی به خصوص از کشورهای اروپایی را گواهی بر این ادعا دانست و گفت: در هیچ جای جهان چنین مهمان‌نوازی و استقبالی امکان ندارد.

جهانیان به آمار ورود گردشگران به ایران طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: بیش از 3 میلیون و 290 هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که یک میلیون و 600 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را ایجاد کرده‌اند.

وی در آمد حاصل از ورود گردشگران خارجی را 5 میلیارد و 600 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: هدف‌گذاری سال 91 برای 7.5 میلیون توریست در نظر گرفته شده است که برای رسیدن به این حجم از گردشگر یک عزم ملی بین مسئولان و بخش خصوصی برای درآمدزایی و اشتغال به وجود آمده است.

معاون گردشگری کشور همچنین از تشکیل کارگروه گردشگری در هیئت دولت و به ریاست معاون اول رئیس جمهوری خبر داد و افزود: هدف تشکیل شورای گردشگری و کارگروه گردشگری، برنامه‌ریزی و عزم ملی گردشگری است.

وی افزود: اگر نگاه گذرا به گردشگری دهه 50 تا به امروز داشته‌ باشیم، متوجه می‌شویم که در دهه 50 میلادی یک میلیون گردشگر در جهان، 20 میلیون دلار در آمد داشته است و این در حالی است که در پایان 2011 میلادی 983 میلیون نفر با رشدی معادل 40 برابر همراه بوده است.

جهانیان اظهار امیدواری کرد: درآمد صنعت توریست اکنون به 30 میلیون دلار و رشد 50 برابری رسیده است که پیش‌بینی می‌شود سازمان جهانی گردشگری تا 20 سال آینده به صنعت اول جهان تبدیل شود.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم هماهنگی، همدلی و همکاری خوبی برای ارزآوری برای مناطق مختلف کشور را ایجاد کنیم.

معاون گردشگری کشور گفت: در شش ماه سال جاری اشتغال گردشگری در این مراکز اقامتی از 42 درصد در سال 90 به 70 درصد رسیده است که رشد 37 درصدی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به تبلیغات کاذب و دشمنی‌ها در مورد ناامنی در جمهوری اسلامی در رسانه‌های جهان افزود: در کشورهای همسایه رشد گردشگری با 15 تا 20 درصد رشد منفی روبه‌رو بوده، اما در ایران در همین مدت رشد 50 درصدی گردشگر را داشته‌ایم.

جهانیان اظهار کرد: لازم است بخش خصوصی در دفاتر گردشگری حضور فعالی داشته و به معرفی تورها و خدمات و تسهیلات گردشگران بپردازند.

وی همچنین از افتتاح و بهره‌برداری از 20 پروژه عمرانی شامل هتل، مراکز اقامتی و دفاتر خدماتی هم‌زمان با هفته گردشگری خبر داد.

معاون گردشگری کشور افزود: این پروژه‌ها با هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار از تسهیلات دولتی و 3 هزار و 250 میلیارد تومان از اعتبارات بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول