اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش کرمان خبر داد

اجرای 140 طرح ورزشی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: هم‌اکنون 140 طرح ورزشی با اعتبار 30 میلیارد تومان در استان کرمان در دست اجرا است.

اجرای 140 طرح ورزشی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد فولادی‌ماهانی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از برترین‌های المپیاد کرمانیان اظهار داشت: المپیاد ورزشی کرمانیان با حضور 2 هزار و 100 ورزشکار از 23 شهرستان استان کرمان در 19 رشته مردان و 14 رشته زنان برگزار شد.

وی با اشاره به حمایت فرمانداران از برگزاری مسابقات بیان داشت: بی‌شک بدون حمایت و همکاری فرمانداران در شهرستان‌ها اعزام تیم به این رقابت‌ها و برگزاری آن در کرمان ممکن نبود.

فولادی‌ماهانی افزود: مجموع اعتبار اداره کل ورزش و جوانان به منظور برگزاری نخستین دوره المپیاد بزرگ کرمانیان 120 میلیون تومان بود که اگر حمایت‌های مالی فرمانداران در شهرستان‌ها نبود با توجه به این بودجه اندک برگزاری مسابقات ناممکن بود.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات ورزش استان کرمان بیان داشت: در سال 89 مجموع اعتبارات اداره تربیت‌بدنی یک‌‌میلیارد و 540 میلیون تومان بود که این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین شده بود.

فولادی‌ماهانی گفت: همین بودجه در سال 90 با توجه به ادغام دو سازمان تربیت‌بدنی و جوانان و تشکیل وزارت ورزش و زمان‌بر بودن برنامه‌ریزی‌های جدید به یک‌پنجم بودجه سال گذشته و به 420 میلیون کاهش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط مالی نامناسب کمک‌های مالی خیران موجب شد تا ورزش استان کرمان همچنان فعال باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان سرانه فضاهای ورزشی استان در اوایل انقلاب را 15 سانتی‌متر مربع دانست و عنوان کرد: این میزان در ابتدای دولت نهم به 30 سانتی‌متر مربع افزایش یافت و در سال جاری سرانه فضای ورزشی روباز و سرپوشیده در استان کرمان به 56 سانتی‌متر مربع رسیده است در حالی که تا سال گذشته 50 سانتی‌متر مربع بود.

فولادی‌ماهانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 140 طرح ورزشی با اعتبار 30 میلیارد تومان در استان کرمان در دست اجرا است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها سرانه فضای ورزشی در استان به 65 سانتی‌متر مربع افزایش می‌یابد.

وی افزود: پس از اینکه در پارالمپیک لندن چهار نماینده از استان کرمان داشتیم و در المپیک حضور هیچ ورزشکار کرمانی را شاهد نبودیم، تصمیم بر انجام یک کار هدفمند و پایه گرفتیم تا با برگزاری المپیاد کرمانیان چهار سال آینده بتوانیم ورزشکاری را راهی المپیک کنیم.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول