اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر علوم:

ساما‌ندهی فرهنگی دانشگاه‌ها آغاز شد

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به توصیه‌های مراجع تقلید و علما، ساماندهی فرهنگی دانشگاه‌ها چند سالی است که شروع شده و نتایج علمی و فرهنگی خوبی داشته است.

ساما‌ندهی فرهنگی دانشگاه‌ها آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسن شجاعی‌فرد در مراسم افتتاحیه دانشگاه قرآن و حدیث که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های این دانشگاه در قم برگزار شد اظهار کرد: دغدغه دین و پرداختن به مسائل دینی در نظر وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل جذب نیروهای ولایی و متدین در دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی از جذب 12 هزار استاد دانشگاه از طریق جذب متمرکز در سراسر کشور خبر داد و افزود: آیین‌نامه‌های مدیریت دانشگاه و ارتقای اساتید نیز اصلاح شده و در کنار این مسئله تفاهمنامه‌ای نیز بین وزارت علوم و حوزه علمیه و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به امضا رسیده است.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دشمنان از سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها ناامید شده‌اند گفت: اساتید دانشگاه امروز در خط مقدم مقابله با استکبار قرار گرفته‌اند به همین دلیل دشمنان به ترور دانشمندان و اساتید دانشگاهی ایران روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های دینی تا چند سال اخیر تبلور چندانی نداشتند اما در دولت دهم، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسعه این دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار داد.

شجاعی‌فرد با بیان اینکه هم‌اکنون دانشگاه‌هایی در مشهد، قزوین و قم به عنوان دانشگاه‌های دینی مشغول به جذب دانشجو هستند عنوان داشت: یکی از مراکزی که دارای سابقه خوبی در این زمینه است، دانشکده قرآن و حدیث بود که با پشتوانه‌های خوبی که داشت، تصمیم برای تبدیل آن به دانشگاه گرفته شد.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه مجازی قرآن و حدیث را الگویی برای سایر دانشگاه‌های کشور دانست و تصریح کرد: برای نخستین بار یک دانشکده غیرانتفاعی به دانشگاه تبدیل شده است و این مسئله حمایت‌های وزیر علوم را نیز در پی داشت به طوری که این امر در مدت زمان کمی اتفاق افتاد.

 

وی بیان داشت: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی نیز برخی اقدامات صورت می‌گیرد اما با توجه به توصیه‌های مراجع تقلید و علما، ساماندهی فرهنگی دانشگاه‌ها چند سالی است که شروع شده و نتایج علمی و فرهنگی خوبی داشته است.

 

شجاعی‌فرد با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های جدیدی چون مدیریت بقاع متبرکه و تبلیغ در حج در دانشگاه‌های دینی کشور گفت: امیدواریم بتوانیم حرکتی را که شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی جان خود را فدای آن کردند تداوم بخشیده و اهداف انقلاب و آرمان‌های امام راحل(ره) را تحقق بخشیم.

 

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول