اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی قوه قضائیه خبر داد

تعیین چشم‌انداز دانشگاه علوم و حدیث در راستای اسلامی‌سازی علوم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: چشم‌اندازی که برای دانشگاه قرآن و حدیث تعریف شده می‌تواند به این مسئله کمک کرده و سهم بسزایی در تحول علوم انسانی داشته باشد.

تعیین چشم‌انداز دانشگاه علوم و حدیث در راستای اسلامی‌سازی علوم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام هادی صادقی در مراسم افتتاحیه دانشگاه قرآن و حدیث که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های این دانشگاه در قم برگزار شد اظهار کرد: این دانشگاه برخاسته از متن حوزه علمیه بوده و با دو منبع اصلی معارف دینی یعنی قرآن و حدیث در ارتباط است.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری نهال‌های کاشته شده در گذشته امروز به بار نشسته‌اند و دانشجویان قبلی دانشکده قرآن و حدیث اکنون به عنوان مدرس در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه 4 هزار دانشجوی این دانشگاه از طریق مجازی مشغول به تحصیل هستند گفت: تفسیر اهل بیت(ع)، اخلاق و نهج‌البلاغه از جمله گرایش‌هایی هستند که در این دانشگاه وجود دارند.

وی از راه‌اندازی رشته‌های علوم انسانی همچون روانشناسی اسلامی در دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد و ابراز کرد: مراحل نهایی این کار در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال پیگیری است.

صادقی با بیان اینکه پنج گرایش در مقطع دکتری نیز در دانشگاه قرآن و حدیث وجود دارد افزود: این دانشگاه در سال‌های اخیر از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته و همواره جزو دانشگاه‌های شاخص در زمینه رتبه‌های برتر مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بوده است.

مشاور رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با تشکر از همه دست‌اندرکاران این مرکز گفت: نخستین تفاوت این دانشگاه با سایر مراکز علمی، محوریت تمام فعالیت‌ها بر اساس کلام وحی است.

وی ادامه داد: دانشی که پیرامون وحی و کلام معصومین(ع) شکل بگیرد بسیار مبارک بوده و از نور ازلی بهره گرفته است.

صادقی با تاکید بر مواجهه عالمانه با انواع دانش‌های بشری تصریح کرد: زمانی که عقل انسانی با وحی پیوند داشته باشد نتایج درخشانی حاصل خواهد شد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به چشم‌انداز در نظر گرفته شده برای این دانشگاه بیان داشت: امیدواریم فعالیت‌های دانشگاه قرآن و حدیث بتواند الگوی زندگی دینی متناسب با شرایط زمانی و مکانی امروز را به مردم ارائه کرده و محققانی را تربیت کند که گره از مشکلات مردم باز کرده و پاسخگوی نیازهای آنها باشند.

وی با تاکید بر اسلامی‌سازی علوم گفت: چشم‌اندازی که برای دانشگاه قرآن و حدیث تعریف شده می‌تواند به این مسئله کمک کرده و سهم بسزایی در تحول علوم انسانی داشته باشد.

صادقی اضافه کرد: لازم است که دانشجویان و دست‌اندرکاران دانشگاه قرآن و حدیث از این پس با همت و کار بیشتر تلاش خود را ادامه داده و آماده حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی جامعه شوند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول