اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تخت جمشید شیراز

تشکل‌های همیار میراث فرهنگی هدفمند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی میراث جهانی تخت جمشید از ارائه آموزش‌های مستمر در راستای هدفمندسازی ایجاد تشکل‌های همیار میراث فرهنگی در تخت جمشید خبر داد.

تشکل‌های همیار میراث فرهنگی هدفمند می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مسعود رضایی‌منفرد، ایجاد تشکل‌های همیار میراث فرهنگی را نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی بر روی نسل نوجوان و جوان دانست و اظهار داشت: به منظور نهادینه کردن حفاظت از آثار تاریخی و با ارزش میراث جهانی تخت جمشید، همیاران میراث فرهنگی ضمن برخورداری از آموزش‌های لازم در راستای چگونگی بازدید از آثار تاریخی و نحوه حفظ و صیانت از آن، در تمام ایام سال از مزایای ویژه این طرح نیز برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ظرفیت‌های این طرح، اجرای کامل آن را گامی موثر در راستای کاهش تخریب‌های انسانی بر روی آثار دانست و تصریح کرد: مجموعه تخت جمشید آموزش‌های تخصصی همیاران میراث‌فرهنگی را در تمام طول سال و به ویژه ایام نوروز به کودکان و نوجوانان ارائه داده و پس از تکمیل فرم ویژه، کارت همیار میراث فرهنگی صادر خواهد شد و به همراه آن هدایای فرهنگی ویژه از جمله لوح فشرده تخت جمشید، کارت پستال‌هایی با مضمون تصاویر تاریخی و پیام‌های آموزنده حفاظتی به همیاران اهداء می‌شود.

مدیر اجرایی میراث جهانی تخت جمشید در پایان ضمن اشاره به جذب 10 هزار عضو همیار میراث فرهنگی در سال گذشته در مجموعه تخت جمشید خاطرنشان کرد: ارتباط همیاران میراث فرهنگی با مجموعه تخت جمشید در طول سال برقرار بوده و با توجه به مشخصات ثبت شده افراد، در مناسبت‌های مختلف پیام‌های آموزنده به همیاران میراث فرهنگی در سراسر کشور ارسال می‌شود.

طرح همیار میراث فرهنگی از سال 1387 به طور رسمی، توسط کارشناسان پایگاه میراث جهانی پارسه پاسارگاد و مجموعه تخت جمشید اجرا شد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول