اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان اظهار امیدواری کرد

رفع رکود پروژه شهرک حمل و نقل بندرعباس با تزریق تسهیلات بانکی

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان اظهار امیدواری کرد با تزریق تسهیلاتی به میزان 50 میلیارد تومان به بروژه شهرک حمل و نقلی بندرعباس که توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، این پروژه از حالت رکود خارج شود.

رفع رکود پروژه شهرک حمل و نقل بندرعباس با تزریق تسهیلات بانکی

کیانوش جهانبخش امروز در حاشیه بازدید از شهرک حمل و نقلی بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: شهرک جدید حمل و نقلی بندرعباس در کل در فرآیند حمل و نقل مسیر کریدور شمال و جنوب تاثیر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فاز نخست این شهرک تقریبا 90 درصد پیشرفت دارد، اظهار داشت: در مجموع با احتساب پیشرفت فازهای دوم و سوم می‌توان گفت این شهرک تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان با بیان اینکه سرمایه‌گذار این پروژه به طور کامل از بخش خصوصی است، افزود: مقرر شده بود این پروژه در عرض پنج سال به بهره‌برداری برسد.

جهانبخش با بیان اینکه تکمیل این پروژه خواهان سرمایه‌گذاری سنگین بخش خصوصی است، اضافه کرد: تاکنون پیمانکار این پروژه چهار میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده و در مجموع با اعتبارات آورده خود میران اعتبار هزینه شده در این پروژه بالغ بر 34.5 میلیارد تومان شده است که در نوع خود سرمایه‌گذاری قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه در سال 89 برآورد ساخت این پروژه برابر با 215 میلیارد تومان است، ادامه داد: پیمانکار این پروژه تسهیلاتی بالغ بر 50 میلیارد تومان درخواست کرده است که امید می‌رود با وارد کردن این اعتبار به پروژه، پروژه شهرک حمل و نقلی بندرعباس جان تازه‌ای بگیرد و تسهیلات پرداختی به عنوان موتور محرکه این پروژه عمل کند.

جهانبخش اظهار امیدواری کرد درخواست مطرح شده پیمانکار برای درخواست تسهیلات مورد بررسی قرار گرفته و به زودی در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مطرح می‌شود که امیدواریم مورد تصویب این شورا قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هر چند نباید فراموش کرد که تصویب طرح‌های بالای یک میلیارد دارای روندی سخت و مشکل است که باید مورد تصویب بانک و کارگروه قرار گیرد.

جهانبخش در پاسخ به سئوالی مبنی بر دلیل کندی پیشرفت این پروژه افزود: به دلیل شرایط اراضی و وضعیت خاک محل اجرای پروژه هزینه‌های بسیار قابل توجهی صرف تسطیح اراضی و مقاوم سازی آنها شده است و به همین دلیل پیمانکار در تنگنای مالی قرار گرفته است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان درعین حال بیان داشت: پیشرفت مالی این پروژه نیز بالغ بر 20 درصد رسیده است.

شهرک حمل و نقلی جدید بندرعباس که در مجاورت مجتمع تجاری شهید رجایی جانمایی شده است به عقیده بسیاری از کارشناسان حمل و نقلی می‌تواند علاوه بر رفع مشکلات تاثیر قابل توجهی را نیز بر ایمنی و روانی ترافیک محورهای مواصلاتی منتهی به این شهر بگذارد.

پایانه کنونی بندرعباس که در شمال این شهر واقع است مشکلاتی را در حال حاضر به ویژه در امر دسترسی کامیون‌ها به اسکله شهید رجایی رقم زده است.

بندر شهید رجایی بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول