اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع):

انقلاب اسلامی ریشه در عزاداری عاشورا دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: انقلاب اسلامی ریشه در عزاداری عاشورا دارد و حرکت‌های آزادی‌خواهانه دنیا با تأسی به این انقلاب مورد تأثیر عاشورا به منصه ظهور رسیده‌اند.

انقلاب اسلامی ریشه در عزاداری عاشورا دارد

حجت‌الاسلام حسین نقده‌دوزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت عزاداری اظهار کرد: عزاداری یکی از بزرگترین و با اهمیت‌ترین شاخصه‌های مذهب شیعه است و این ویژگی در مکاتب اسلامی دیگر وجود ندارد.

وی عنوان داشت: انقلاب اسلامی در حقیقت ریشه در عزاداری عاشورا دارد و همچنین حرکت‌های آزادیخواهانه دنیا با تأسی به انقلاب مورد تأثیر عاشورا و ندای هل من ناصر ینصرنی و هیهات منا الذله در طول تاریخ به منصه ظهور رسیده‌اند.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: همه ائمه اطهار(ع) تأکید ویژه‌ای نسبت به برگزاری عزاداری عاشورا داشته‌اند و این امر سبب ترویج ارزش‌ها و مبارزه با انحرافات شده است.

وی با بیان اینکه هیچ شک و شبهه‌ای در اصل عزاداری وجود ندارد گفت: دستورات ائمه اطهار(ع) بهترین مرجع برای عزاداری است زیرا این دستورات در چارچوب اسلام تعیین می‌شود.

نقده‌دوزان با اشاره به اهمیت جنبه‌های عقلی و احساسی عزاداری عنوان داشت: عزاداری از دو جنبه عقلی و احساسی برخوردار است بنابراین باید این دو مورد حفظ شود و طوری نباشد که به بحث مسائل عقلی و تحلیل‌های عاشورا پرداخته شود و از طرفی دیگر جنبه عاطفی قضیه مفقودالاثر بماند و فراموش شود.

وی با بیان اینکه عزاداری‌ها سبب حیات و پویایی مکتب می‌شود گفت: به طور طبیعی دشمنان از این عزاداری‌ها احساس خطر می‌کنند زیرا عزاداری‌ها حالت استکبارستیزی را در روحیه مردم زنده می‌کند بنابراین دشمنان از این امر ضربه خورده‌اند.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآور شد: افزایش روح مقاومت در لبنان به برکت نام اباعبدالله الحسین(ع) بوده و پشتیبان معنوی حرکت آنها در حقیقت امام حسین(ع) است که این امر سبب دستیابی به موفقیت‌های آنها در عرصه بین‌الملل شده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در قیام عاشورا به منصه ظهور رسیده است گفت: بالاترین مرتبه امر به معروف و نهی از منکر قیام عاشورا است بنابراین باید توجه داشت چه معروفی بوده که باید شخصیت اباعبدالله الحسین(ع) جان خود را در ازای آن بدهد و چه منکری بوده که باید برای محو آن خون امام ریخته شود.

انتهای پیام/78003/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول