اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بیرجند:

اقامه نماز ظهر عاشورا در دستور کار تمام هیئت‌های عزاداری باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان بیرجند بر اقامه با شکوه نماز ظهر عاشورا تأکید کرد و گفت: تمام هیئت‌های عزاداری باید در هنگام نماز عزاداری را تعطیل کرده و نماز ظهر عاشورا را اقامه کنند.

اقامه نماز ظهر عاشورا در دستور کار تمام هیئت‌های عزاداری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان بیرجند اظهار کرد: اهل بیت حق زیادی بر گردن ما دارند و عزاداری برای آنها کمتر کاری است که می‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) همه چیز خود را در راه خدا داد، افزود: هیئت‌های عزاداری باید با الگو گرفتن از این امام همام توحیدی باشند و توحید بدون ولایت هیچ معنایی ندارد.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: امام حسین (ع) و یارانش همه چیز خود را در راه خدا دادند اما ما حاضر نیستیم پا روی نفس خود بگذاریم.

عبادی یکی از ویژگی‌های اهل بیت را صاحبان نعمت عنوان کرد و ادامه داد: جایگاه اهل بیت جایگاهی رفیع و بلند است و فیض الهی اگر اکنون به ما می‌رسد به حرمت وجود همین اهل بیت عصمت است.

وی بیان داشت: اگر ما برای اهل بیت دعا می‌کنیم وظیفه ما است چرا که دعای برای اهل بیت هم موجب سپاس گذاری از آنها است و هم موجب علو درجات برای ما می‌شود.

*برگزاری مراسم عزاداری اهل بیت باید در شأن آنها باشد

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه شرکت در مراسم عزاداری اهل بیت یک وظیفه است، گفت: اما برگزاری و شرکت در این مراسم باید طوری باشد که در شأن ائمه باشد.

عبادی به وجود آلات بیش از حد موسیقی از جمله طبل و سنج در هیئت‌های عزاداری اشاره کرد و اذعان داشت: هیئت‌های عزاداری باید بدانند که آلات موسیقی در لشکر یزید استفاده می‌شد و در لشکر امام حسین (ع) چنین آلاتی موجود نبود.

وی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و بیان داشت: پنجشنبه نهم آذرماه روز بزرگداشت مرحوم شیخ مفید است که وی از مفاخر شیعه در طول تاریخ به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت بیرجند روز سه شنبه هفتم آذرماه را روز نیروی دریایی عنوان کرد و گفت: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس حماسه‌های زیادی آفرید و امروز نیز با تجهیزات فراوان بیش از هر زمانی در صحنه حضور دارد.

عبادی دوشنبه ششم آذرماه را روز تجلیل از اسرا و مفقودان دانست و ادامه داد: هنوز خانواده‌های زیادی چشم انتظار فرزندانشان که مفقود شده هستند.

وی پنحم آذرماه را روز تشکیل بسیج مستضعفان دانست و گفت: بسیج مستضعفان درسال 57 شکل گرفت و تنها مختص ملت ایران است و جای دیگری نظیر ندارد.

امام جمعه موقت بیرجند وجود بسیج را خاری در چشم دشمنان دانست و گفت: عامل تمام موفقیت‌های ایران داشتن روحیه بسیجی است.

عبادی به چهارمین نشست راهبردی کشور با موضوع آزادی اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این نشست بیانات ارزشمندی را مطرح کردند که از جمله آن این بود که «استکبار جهانی عاشق آزادی نیست بلکه دشمن شماره یک آزادی است» که این عبارت خیلی مهم است و باید روی آن کار شود.

*اسرائیل در جنگ 8 روزه با غزه ذلیل شد

امام جمعه موقت بیرجند به پیروزی مردم عزه در جنگ هشت روزه اشاره کرد و بیان داشت: اسرائیل در این جنگ چنان ذلیل شد که چنین ذلتی تاکنون در تاریخ خود ندیده بود.

عبادی یادآور شد: امروز تفکر مقاومت نتیجه پیروزی مردم غزه بود و تفکر مقاومت همان تفکری است که از عاشورا نشأت گرفته است.

وی بر عمل کردن مسلمانان بر دستورات قرآن تأکید کرد و افزود: اگر مسلمانان به دستورات کتاب الهی عمل کنند شکست ناپذیر می‌شوند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول