اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد/

حضور گسترده عزاداران یزدی با وجود بارش باران در مراسم عزاداری

خبرگزاری فارس: در حالی که بارش باران از عصر روز گذشته در یزد آغاز شده و در برخی ساعات شدت گرفته است، عزاداران حسینی حضوری پرشور در مراسم عزاداری دارند.

حضور گسترده عزاداران یزدی با وجود بارش باران در مراسم عزاداری

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، یزد که طی 10 سال اخیر با خشکسالی‌های پی در پی مواجه بوده و کمترین میزان بارندگی در کشور را به خود اختصاص داده است، امسال به برکت امام حسین (ع) شاهد بارش‌های خوبی در نقاط مختلف استان از جمله شهرستان یزد بوده است.

این بارش‌ها با کاهش دما و مه‌آلودگی هوا نیز همراه بوده اما با این وجود خللی در عزاداری مردم این دیار وارد نشده است.

بارش باران از عصر روز گذشته آغاز شد و در ساعات پایانی شب شدت گرفت و تا هم‌اکنون نیز ادامه دارد اما تکایا و حسینیه‌ها همچنان پر رونق و باشکوه به عزاداری پرداختند و دیگ‌های نذری آش گندم که به آش امام حسین (ع) معروف است نیز بر اجاق‌ها در کنار خیابان‌ها دایر بود.

آش امام حسین (ع) که معمولا صبح زود و قبل از اذان صبح توزیع می‌شود، امروز به رغم بارش باران شدید در ساعات اولیه صبح، مملو از جمعیت بود.

دسته‌های عزاداری نیز از ساعات اولیه صبح برنامه‌های خود را آغاز کرده‌اند و با حضور در امامزاده‌ها، بقاع متبرکه، گلزار شهدا و ...، شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) را به سوگ نشسته‌اند.

آیین عزاداری روز تاسوعای حسینی، هم‌اکنون در گوشه گوشه شهر در حال برگزاری است و تا شب ادامه خواهد داشت و مردم پس از عزاداری‌های شبانه، برای آیین سنتی یزد در روز عاشورا آماده می‌شوند.

فردا خیل عظیمی از عزاداران حسینی در پای نخل‌ها که سنبلی از تابوت امام حسین (ع) است و برای بلند کردن آن به صدها و در برخی نخل‌ها، هزاران مرد قوی هیکل نیاز است، جمع می‌شوند تا این آیین سنتی را به اجرا درآورند.

تعداد زیادی از گردشگران، خبرنگاران و عکاسان خارجی نیز برای پوشش خبری مراسم‌های مختلف نخل‌برداری به یزد سفر کرده‌اند و قرار است مراسم نخل‌برداری تفت که بزرگترین نخل استان یزد به شمار می‌رود، فردا از شبکه‌های سراسری پخش شود.

انتهای پیام/2464/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول