اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

معلمان کاستی‌های تربیتی خانواده‌ها را جبران کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: معلمان و مربیان در مدارس و در حوزه کاری خود باید کاستی‌های تربیتی خانه، خانواده و لایه‌های دیگر اجتماعی را جبران کنند.

معلمان کاستی‌های تربیتی خانواده‌ها را جبران کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسین چناران ظهر امروز در نشست مدیران و مربیان پرورشی این شهرستان اظهار داشت: امروز ما در سایه نورانی ولایت و در پرتوی ایثارگری شهدا در امن‌ترین سرزمین منطقه از کشور بدون اضطراب و سرگردانی و با امید، حیات و تلاش داریم.

وی با بیان اینکه شما مربیان و معلمان ارزشمندترین قشر جامعه هستید که نظارت بر تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان منطقه دارید و در سنگر تعلیم و تربیت، خدمت مقدسی به جامعه اسلامی ارائه می‌دهید، افزود: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه ایثار و فداکاری است.

چناریان با بیان اینکه حادثه عاشورا درس و پیام بسیار دارد، تصریح کرد: بیش از 14 هزار نبرد در تاریخ ثبت شده است اما آنچه سبب ماندگاری نهضت عاشورا شد، این بود که در این نهضت چیزی جز رضایت خدا مد نظر نبود.

وی با بیان اینکه در نهضت عاشورا اخلاص کامل وجود داشت، خاطرنشان کرد: اگر ما پیام نهضت عاشورا را مد نظر قرار دهیم، دیگر هیچ دغدغه‌ای نداریم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در مسائل اجتماعی امروز اتفاقات و تغییرهای زیادی رخ داده است، گفت: سرعت رخدادهای عرصه فرهنگی و اجتماعی بیشتر از سایر عرصه‌ها است و افرادی دچار آسیب می‌شوند که انتظار آن نمی‌رود و این نتیجه غفلت است.

چناریان با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها، مسئولان و کسانی که در عرصه فرهنگی و اجتماعی جلودار هستند، باور ندارند که ما در این عرصه در یک نبرد اجتماعی، رسانه‌ای و فرهنگی هستیم، اذعان داشت: تغییرات در زندگی اجتماعی با سرعت اتفاق می‌افتد و در اینجا غفلت سبب بروز مشکلات می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که درک درستی از این خطرات ندارند، وقتی دیگران دچار آسیب می‌شوند، تازه متوجه خطر می‌شوند، افزود: نقش مربیان و معلمان در این راستا بسیار مؤثر است و علاوه بر وظیفه تعلیم و تربیت باید جبران کاستی‌های تربیتی خانواده‌ها را کنند.

چناریان با بیان اینکه بخشی از عوارض اجتماعی و فرهنگی در جامعه نتیجه کارکرد نادرست سایر دستگاه‌ها است، تصریح کرد: شما در حوزه کاری خود باید کاستی‌های خانه، خانواده و لایه‌های دیگر اجتماعی را جبران کنید.

وی با تأکید بر اینکه ما از همه موانع دشمن عبور کردیم، اظهار داشت: کشور ما از درون تهدید و جنگ بهترین رشد را در حوزه نظامی داشته است و در جریان غزه بالاترین تودهنی را رژیم صهیونیستی خورد.

چناریان با بیان اینکه اگر در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی غفلت کنیم، نمی‌توان آن‌ را جبران کرد، افزود: اما اگر توجه جدی داشته باشیم که هدف اصلی دشمن در حوزه فرهنگی و باورهای مردم است، کارساز است.

وی با بیان اینکه جنگ نرم، پنهان اما عمیق و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: مربیان به عنوان یک دلسوز در جامعه به عمق این فاجعه در عرصه فرهنگی و اجتماعی دقت و خود را برای یک نبرد عظیم فرهنگی مهیا کنند تا دشمن به هدف خود نرسد.

انتهای پیام/80002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول