اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نماینده مردم قزوین در مجلس تأکید کرد

افزایش حقوق معلمان/ اصلاح مدارس تخریبی و نوسازی و تجهیز آن‌ها

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه تزکیه در قرآن برتر از تعلیم معرفی شده، باید بر روی معلمان سرمایه‌گذاری کرد و اصلاح مدارس تخریبی و نوسازی و تجهیز آنها امری ضروری است.

افزایش حقوق معلمان/ اصلاح مدارس تخریبی و نوسازی و تجهیز آن‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام سید‌مرتضی حسینی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان البرز که صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان البرز به ریاست غلامرضا حسن‌پور فرماندار این شهرستان برگزار شد، با اشاره به عوامل مؤثر در تربیت انسان‌ها اظهار داشت: خانواده، مدارس و اجتماع در تربیت فرزندان ما نقش بسزایی دارند که باید به این سه فاکتور توجه ویژه‌ای داشته و پیگیری شوند.

این مسئول در خصوص تأثیرگذاری خانواده بر تربیت فرزندان تصریح کرد: علاوه بر اخلاق پدر و مادر و شرایط خانوادگی فرد، عامل وراثت هم بر ظاهر فرد و نیز بر اخلاق وی تأثیرگذار بوده و مهم است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اثرگذاری محیط‌های آموزشی نظیر آموزش و پرورش بسیار چشمگیر است عنوان کرد: دانش‌آموزان و کودکان ما از مقاطع ابتدایی تا متوسطه تحت تأثیر فراوان معلمان و مسئولان آموزشی هستند.

* تزکیه در قرآن برتر از تعلیم معرفی شده است

حسینی با اذعان به این نکته که تزکیه در قرآن برتر از تعلیم معرفی شده، ابراز داشت: بخش تربیتی حاضر در مدارس و آموزش و پرورش مهم‌تر از امور آموزشی و دیگر کارهای شکل گرفته در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر خلافکاران و هنجارشکنان جامعه از قشر بی‌سوادان هستند، افزود: آموزش و پرورش برای تربیت و افزایش آگاهی و بینش افراد شکل گرفته تا فرد بتواند به کمک آن خود را از مفاسد جامعه دور نگاه دارد.

* تاکید بر افزایش حقوق معلمان از سوی دولت

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و نقش نهاد آموزش و پرورش در تربیت فکری و عقلی فرزندان، لازم است بر روی معلمان مدارس سرمایه‌گذاری کرده و با افزایش حقوق مالی آنان، درگیری و مشکلات مالی آنان را برطرف کرد.

حسینی ابراز داشت: نهاد آموزش و پرورش نیاز به منابع مالی بسیاری دارد و نیروی انسانی به کار گرفته شده در مجموعه وزارت آموزش و پرورش باید فراتر از درآمدهای کارکنان وزارت نفت باشد.

این مسئول ادامه داد: دولت هنوز در بحث حقوق معلمان این امکان را دارد که افزایش‌هایی را صورت دهد و حقوق معلمان را به حد کافی نزدیک کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معلمان وارسته بسیاری در کشور وجود دارند که اثرگذاری‌شان سال‌های سال در تاریخ زندگی افراد باقی می‌ماند.

وی با انتقاد از گماشتن افراد فاقد صلاحیت در برخی از جایگاه مشاور دانش‌آموزان در مدارس یادآور شد: در مشاوره‌ها و امور فرهنگی و تربیتی مدارس بایستی افرادی مناسب به‌کارگیری شوند تا فرزندان ما در راه درست و صحیح زندگی وارد شوند.

حسینی گفت: اگر چنانچه نظام آموزش و پرورش و مدارس ما بعد از خانواده‌ها از نظر تربیتی بهتر باشند، جامعه دیگر دچار ناهنجاری‌ها و قانون‌شکنی‌ها نمی‌شود.

* نوسازی مدارس در اولویت قرار گیرد

این مسئول با اشاره به حادثه تأسف‌برانگیز  مدرسه پیرانشهر اضافه کرد: در حوادث رخ داده درون کلاس‌های مدارس نظیر حادثه آتش‌سوزی پیرانشهر، تمام مسئولان و مجموعه باید پاسخگو باشند.

وی تأکید کرد: تمام مسئولان باید سعی کنند با اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه جلوی بروز چنین حوادثی در مدارس را با جدیت گرفته و با تعمیرات و اصلاحات مورد نیاز به وضعیت مدارس رسیدگی کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی باید به فکر مدارس باشند، ادامه داد: شهرداری‌ و شوراهای شهر نیز باید تا جایی که توان دارند به کمک مجموعه آموزش و پرورش شتافته و در این راستا تأثیرگذار باشند.

حسینی متذکر شد: نباید دانش‌آموز در هیچ مدرسه تخریبی حضور یابد و بهتر است مدارس مناسب و ایمن دو شیفته شده تا زمانی که مدارس تخریبی نوسازی و اصلاح شوند.

وی در پایان اذعان داشت: در استان قزوین در امر مدرسه‌سازی و نوسازی مدارس کارهای وسیع  چشم‌گیری صورت گرفته که البته با وصف تمام فعالیت‌ها، باز هم دچار کمبود هستیم که امیدواریم برطرف شود.

انتهای پیام/77007/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول