اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

ارائه خدمات بهداشتی رایگان به زائران پیاده دهه آخر صفر

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس ستاد تسهیلات سفر زائر خراسان‌رضوی از ارائه خدمات بهداشتی رایگان به زائران پیاده دهه آخر صفر خبر داد.

ارائه خدمات بهداشتی رایگان به زائران پیاده دهه آخر صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن واحدی ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد تسهیلات سفر زائر و کمیته ایمنی و حمل و نقل استان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 120 هزار نفر برای عزاداری در این ایام، با پای پیاده راهی مشهد شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به تاکید استاندار به ارائه خدمات مطلوب اقامتی، بهداشتی و امنیتی به زائران پیاده گفت: آماده‌سازی رباط‌ها و کاروانسراهایی که در مسیر حرکت زائران پیاده قرار دارند، استقرار سرویس‌های بهداشتی سیار، اسکان زائران در حسینیه‌ها، مدارس و دیگر مراکز اقامتی، برگزاری مانورهای نظارتی و برخورد با واحدهای غیرمجاز اقامتی، از جمله اقدامات ویژه در این راستا است.

واحدی درباره ارائه تسهیلات ویژه بهداشتی و درمانی به زائران اظهار کرد: ویزیت رایگان زائران در درمانگاه‌ها و مراکز اقامتی بین راهی، تامین دارو، تجهیز آمبولانس‌ها، نظارت بر ارائه مواد غذایی به زائران، گشت امداد هوایی و ارائه بسته اطلاع‌رسانی، آموزشی و بهداشتی از جمله این اقدامات است.

وی بیان کرد: امنیت کاروان‌های پیاده نیز با کمک پایگاه‌های مقاومت بسیج بین راهی تامین خواهد شد.

واحدی افزود: پایانه‌های مسافربری مشهد نیز برای برگشت زائران پیاده به شهرهای خود از آمادگی لازم برخوردار بوده و شرکت‌های مسافربری تمهیدات لازم را برای جلوگیری ایجاد هرگونه مشکل به کار خواهند بست.

وی یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته، بیش از یک میلیون زائر در مشهد حضور یافتند و همین تعداد نیز در ایام تاسوعا و عاشورای امسال به مشهد سفر کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی همچنین اعلام کرد: نام «ستاد تسهیلات سفر» به «ستاد تسهیلات سفر زائر» تغییر یافته است.

انتهای پیام/70019/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول