اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌‌ نزدیک

مجمع بسیج عشایری در استان سمنان تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج عشایری استان سمنان از تشکیل مجمع بسیج عشایری در این استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مجمع بسیج عشایری در استان سمنان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن ذوالفقاری ظهر امروز در سومین جلسه شورای اندیشه و هم‏فکری عشایر استان سمنان که با حضور اعضای شورا برگزار شد، اظهار داشت: شوراهای اندیشه و هم‏فکری بسیج عشایری شهرستان‌های مهدیشهر، دامغان، گرمسار و آرادان تشکیل شده است و با جدیت، مسائل و مشکلات عشایر را دنبال می‌کنند.

وی ضمن تشریح روند کلی تشکیل پایگاه‌‌های جدید بسیج عشایری و راه‌اندازی شوراهای اندیشه و هم‏فکری در شهرستان‌‌های استان سمنان افزود: یکی از نکات مهم مربوط به کارآمدی شوراهای اندیشه‌ و هم‏فکری شهرستان‌ها، برگزاری منظم و مداوم جلسات است.

رئیس سازمان بسیج عشایری استان سمنان بیان داشت: مسائل و مشکلات عشایر در سطح شهرستان باید به صورت مستند و موردی مطرح و بر اساس اولویت‌بندی، این مسائل و مشکلات رفع شود.

ذوالفقاری در خصوص دستورالعمل جدید تشکیل پایگاه‌ها و حوزه‌های عشایری گفت: این روند نسبت به گذشته بسیار تسهیل شده و عشایر استان سمنان می‌توانند با حضور حداقل 20 نفر بسیجی فعال و 20 نفر بسیجی عادی، یک پایگاه بسیج عشایری تشکیل دهند و تشکیل حوزه عشایری حداقل با حضور 700 نفر بسیجی ممکن است.

وی از رؤسای شورای اندیشه شهرستان‌ها خواست تا مشکلات موجود را از جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، ‌امنیتی و فرهنگی عشایر در موضوعات مختلف اعم از نقاط ضعف و قوت احصا کرده و راهکارهای پیشنهادی خود را برای ارائه مجمع استانی عشایر ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در این جلسه، اعضای حقیقی شورای اندیشه و هم‏فکری عشایر استان سمنان که نمایندگان شهرستان‌ها نیز هستند، به بیان گزارش وضعیت روند تشکیل پایگاه‌های جدید و شوراهای اندیشه شهرستان‌ها پرداختند.

گزارش‏های ارائه شده در این جلسه، نشان‏دهنده روند مثبت و رو به رشد شکل‌گیری بسیج عشایری در شهرستان‌های عشایرنشین استان سمنان و نیز تشکیل شوراهای اندیشه شهرستانی بود.

بسیج عشایری در شهرستان‌های سمنان و گرمسار به تازگی راه‌اندازی شده و شهرستان‌های شاهرود، میامی و دامغان نیز در حال پیگیری این امر هستند.

نمایندگان عشایر شهرستان‌ها در این جلسه تشکیل هر چه سریع‏تر پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج را به صورت رسمی خواستار شدند.

انتهای پیام/2249/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول