اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیله‌سوار خبر داد

مصوب شدن 565 طرح توسعه کشاورزی در بیله‌سوار

خبرگزاری فارس: فرماندار بیله‌سوار از مصوب شدن 565 طرح توسعه کشاورزی در این شهرستان مرزی و قطب کشاورزی استان اردبیل خبر داد.

مصوب شدن 565 طرح توسعه کشاورزی در بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول زیبانژاد صبح امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: شهرستان بیله‌سوار یکی از مناطق حاصل‌خیز و قطب تولید محصولات زراعی دیم و آبی به شمار می‌رود به طوری که در سال‌های اخیر با تکمیل برخی طرح‌های زیرساختی توسعه این امر در اولویت قرار گرفته است.

فرماندار بیله‌سوار افزود: با عنایت دولت خدمتگزار 535 طرح با اشتغالزایی 565 نفر به مبلغ 19 میلیارد تومان در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان به تصویب رسیده است.

این مسئول بیان داشت: این طرح‌ها برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی بیله‌سوار و جعفرآباد به مدیریت این بانک‌ها  معرفی شدند تا هرچه سریع‌تر تسهیلات مورد نظر در اختیار کشاورزان و فعالان این بخش قرار گیرد.

وی گفت: از این تعداد تاکنون حدود 200 طرح به ارزش 6 میلیارد و 100 میلیون تومان به مرحله عقد قرارداد رسیده تا فرصت اشتغال برای 200 نفر فراهم آید.

زیبانژاد افزود: بخشی از طرح‌ها برای تصویب نهایی به کارگروه استانی ارجاع شده که اغلب این طرح‌ها با رقمی بالاتر از 50 میلیون تومان می‌باشند که باید کارگروه استانی در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و برای اجرا به بانک کشاورزی ابلاغ کنند.

فرماندار بیله‌سوار بیان داشت: از کشاورزان و دامداران منطقه انتظار می‌رود برای بهره‌مندی از تسهیلات با بهره کمتر به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کرده و از این فرصت پیش آمده در استفاده بهینه از منابع بخش کشاورزی بهره‌ لازم را برده و زمینه توسعه این بخش را به صورت کمی و کیفی فراهم آورند.

این مسئول بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان بیله‌سوار انبار غلات استان اردبیل به شمار می‌رود ما همه ساله با افزایش تولید در این حوزه مواجه هستیم که انتظار می‌رود با حمایت‌های مسئولان امر همچنان بخش کشاورزی به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمدی مردم منطقه روبه رشد و تعالی باشد.

زیبانژاد همچنین در نشست با کارکنان دستگاه‌های حمایتی شهرستان بیله‌سوار ضرورت شتاب گرفتن روند محرومیت‌زدایی در منطقه مرزی شمال استان اردبیل را یادآور شد و افزود: در سایه حمایت‌های دولت در سال‌های اخیر محرومیت‌زدایی شهرستان بیله‌سوار و مناطق روستایی آن جزو اصلی‌ترین دغدغه‌ها بوده که توانسته‌ایم با برخی اقدامات و فعالیت‌های حمایتی در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی به افتتاح چهار واحد مسکن مددجویی در روزهای گذشته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با تکمیل طرح‌های در حال اجرا بیش از گذشته شاهد رونق و آبادانی منطقه خواهیم بود.

فرماندار بیله‌سوار در ادامه مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان را به تکمیل و افتتاح پروژه‌های نیمه تمام و دقت و سرعت در اجرای آن‌ها فرا خواند.

این مسئول حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌توان مالی را یادآور شد و ابراز داشت: دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد و بهزیستی باید در این زمینه یاریگر محرومان و نیازمندان جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس بهزیستی شهرستان بیله‌سوار نیز با بیان اینکه 34 واحد مسکن مددجویی با سرمایه‌گذاری 400 میلیون تومان افتتاح شده است، افزود: 24 واحد مسکن مددجویی دیگر نیز در این شهرستان در حال احداث است.

علیرضا زمانی اظهار داشت: برای احداث چهار واحد مسکن مددجویی در بیله‌سوار 50 میلیون تومان هزینه شده که انتظار می‌رود با کمک خیرین بتوان این پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

انتهای پیام/62001/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول