اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی ملایر:

ملایر با 7 غرفه در جشنواره زمستانی همدان شرکت کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: شهرستان ملایر با هفت غرفه در جشنواره زمستانی همدان شرکت کرد.

ملایر با 7 غرفه در جشنواره زمستانی همدان شرکت کرد

محمدرضا بشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر برگزاری جشنواره زمستانی همدان را فرصتی برای بیان توانمندی‌های استان خواند و اظهار داشت: در این راستا شهرستان ملایر هفت غرفه در این جشنواره برپا کرد که شامل غرفه صنایع دستی، مبل و منبت، مرواربافی، سفال، معرق، کنسول‌های مبل، غرفه ویژه شهرداری، غرفه سوغات ملایر و غرفه میراث فرهنگی بود.

وی با اشاره به توانمندی‌های ملایر در جشنواره زمستانی استان همدان گفت: در خصوص توانمندی‌های گردشگری شهرستان ملایر مذاکرات مختلفی با برخی از سفرای کشورهای مختلف و شرکت‌های خصوصی داخلی توسط مسئولان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر انجام گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر بیان داشت: همچنین برخی استان‌های زاگرس‌نشین که در این جشنواره حضور داشتند با توجه به توانمندی‌های ملایر خواستار برپایی نمایشگاه این شهرستان در استان‌هایشان شدند که با هماهنگی‌های انجام شده نمایشگاه‌های درخواست شده در این استان‌ها برپا خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های جانبی این جشنواره در ملایر نیز فرصت خوبی برای شهروندان ملایری در راستای شناسایی بهتر آثار تاریخی و گردشگری ملایر بود.

بشری از نواختن زنگ جشن انقلاب در زورخانه باستانی بابک ملایر واقع در بازار تاریخی این شهر در شب 12 بهمن خبر داد و گفت: ،بازدید رایگان از موزه لطفعلیان و تپه نوشیجان برای همه مردم تا پایان هفته جاری از برنامه‌های میراث فرهنگی ملایر در جشنواره زمستانی است.

وی اجرای موسیقی محلی و سنتی ملایر در آغاز جشنواره زمستانی همدان، توزیع 500 عدد بروشور آثار تاریخی ملایر و اعزام اقشار مختلف مردم به جشنواره همدان در قالب تور گردشگری ملایر را از دیگر برنامه‌های شهرستان ملایر در این جشنواره برشمرد.

بشری عنوان داشت: شهرستان ملایر دارای 300 اثر تاریخی و گردشگری است که شاخص‌ترین این آثار ارگ باستانی نوشیجان، شهر زیرزمینی سامن، حیات وحش و منطقه حفاظت شده لشگردر، یخچال میرفتاح، بام ملایر، موزه لطفعلیان و... است.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: از 300 اثر تاریخی و گردشگری ملایر 160 اثر به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام/89013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول