اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست خواف

تالاب مژن‌آباد نگین گردشگری خواف می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حفاظت محیط زیست خواف گفت: با توجه به قابلیت‌های اکوسیستمی و تنوع گونه‌ای در تالاب مژن‌آباد، این تالاب به‌زودی نگین گردشگری خواف می‌شود.

تالاب مژن‌آباد نگین گردشگری خواف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی، عباس طاهریان اظهار کرد: یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان خواف رود شور مژن‌آباد به شمار می‌رود از آنجایی که این رود زهکش نهایی شهرستان محسوب می‌شود در طول سال همواره شاهد آب جاری در آن هستیم و به همین علت پذیرای پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بوده است.

وی ادامه داد: این تالاب که قسمتی از آن به طول 35 کیلومتر از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده هر سال پذیرای تعداد زیادی از پرندگان است

رئیس حفاظت محیط زیست خواف یادآور شد: عمق ‌کم، وجود نی، لویی، جلبک و گز یک پناه‌گاه طبیعی را برای این پرندگان ساخته است و در صورت پایش مداوم می‌تواند مأمنی جهت تخم‌گذاری و جوجه‌آوری برخی از این گونه‌ها باشد.

رئیس حفاظت محیط زیست خواف خاطر نشان کرد: در آخرین سرشماری صورت گرفته از این تالاب 17 گونه مختلف از پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی مشاهده شد که می‌توان به گونه‌های کمیاب و حمایت شده اردک بلوطی، اردک تاجدار، گیلار، فیلوش و سیاه کاکل در کنار اردک سرسبز، اردک نوک پهن، خوتکا، چنگر، یلوه، اردک سرحنایی ، کشیم بزرگ و کوچک اشاره کرد.

طاهریان افزود: در مشاهدات قبلی از حاشیه این تالاب می‌توان به لیکو اشاره کرد که برای نخستین‌بار در سطح استان در این مکان مشاهده شد و یا زردپره تالابی که بعد از دریاچه بزنگان دومین محلی است که این پرنده مشاهده شده است.

وی گفت: اردک مرمری نیز از گونه‌های شاخصی است که هر سال در این تالاب مشاهده می‌شود و برای نخستین‌بار نیز در سالیان گذشته در سطح استان خراسان‌رضوی در این محل مشاهده و از آن عکس‌برداری شده بود.

طاهریان اظهار کرد: این اداره جهت جذب گردشگران، محققان و بحث پرنده‌نگری به‌زودی نسبت به ایجاد 2 ایستگاه پرنده‌نگری در حاشیه این تالاب اقدام می‌کند.

انتهای پیام/70004/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول