اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز خبر داد

بهره‌برداری از آزمایشگاه پیل سوختی سرامیکی در شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز گفت: آزمایشگاه پیل سوختی اکسید جامد (سرامیکی) در شیراز به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از آزمایشگاه پیل سوختی سرامیکی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسین پایدار بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح آزمایشگاه پیل سوختی دانشکده مهندسی شیراز اظهار داشت: آزمایشگاه پیل سوختی و هیدروژن زیرمجموعه آزمایشگاه الکتروسرامیک است که از مدت‌ها قبل نیاز به این آزمایشگاه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی احساس می‌شد.

مجری طرح پیل سوختی اضافه کرد: در ابتدای سال 89 ستاد فناوری توسعه انرژی‌های نو که زیرمجموعه معاونت فناوری ریاست جمهوری است، یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال برای راه‌اندازی این آزمایشگاه به دانشگاه شیراز اعتبار اختصاص داد که با افزودن اعتباراتی توسط خود دانشگاه این آزمایشگاه پس از یک و نیم سال به بهره‌برداری رسید.

پایدار تصریح کرد: چهار دستگاه هیدروژن جنریتور برای تولید هیدروژن خالص، حسگر اکسیژن برای مشخص کردن میزان اکسیژن در گازها با دقت بالا، پتانسیو‌استات گالوانواستات برای آنالیز و اندازه‌گیری مختصات شیمیایی و آنالیزور امپرانس برای بررسی میزان رسانایی بخش‌های مختلف پیل تجهیز آزمایشگاه پیل سوختی خریداری شده است.

وی ادامه داد: در پیل سوختی از انجام یک واکنش شیمیایی انرژی الکتریکی تولید و در صورتی که چند پیل سوختی به یکدیگر متصل شوند 200 تا 400 کیلووات انرژی تولید می‌‎شود.

به گفته وی، این آزمایشگاه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا کارآیی دارد و به طور همزمان در هفت دانشگاه دیگر افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس، بین آزمایشگا‌ه‌هایی که تا دقایقی دیگر از طریق ویدئو کنفرانس به طور همزمان توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد تنها آزمایشگاه فارس سرامیکی است و آزمایشگاه‌های دانشگاه امیرکبیر، علم و صنعت، شهید رجایی، دانشگاه یاسوج، بابلسر و رفسنجان پیل سوختی پلیمری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2448/ق20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول