اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان:

95 درصد از انرژی برق آبی کشور در خوزستان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حوزه‌های آبریز خوزستان 95 درصد انرژی برق آبی کشور تولید می‌شود.

95 درصد از انرژی برق آبی کشور در خوزستان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رضا رضانیا در کنفرانس نیروگاه‌های برق اظهار داشت: استان خوزستان 6 میلیون و 600 هزار هکتار وسعت دارد که از این مقدار 3 میلیون و 400 هکتار آن را دشت‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان دارای پتانسیل خوبی برای کشاورزی است اذعان داشت: 2 میلیون و 500 هکتار از دشت‌های خوزستان مستعد کشاورزی هستند که در دست مطالعه هستند و از این رقم یک میلیون و 100 هزار هکتار با شبکه‌های آبیاری مدرن در دست بهره‌برداری و اجرا است.

وی با اشاره با اینکه کنفرانس ملی رودخانه در بهمن ماه سال جاری در اهواز برگزار شد تصریح کرد: خوزستان از نظر تولید برق، آب، انرژی و نفت در جایگاه بالایی قرار دارد.

رضانیا با ابراز خرسندی از بارش‌های پربار امسال در استان خوزستان بیان داشت: رودخانه‌های استان بسیار پرآب هستند و 32 میلیون متر مکعب ورودی آب به استان خوزستان است که نسبت به قبل از انقلاب 15 درصد رشد داشته است.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان خاطر نشان ساخت: انرژی برق آبی یک انرژی پاک است و از نظر زیست محیطی هیچ گونه آلایندگی ندارد و از سدها برای تولید برق استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از کاربردهای مخازن چند منظوره تولید انرژی برق آبی است گفت: این مخازن انرژی را که در زمان پیک مصرف وارد مدار می‌شود می‌توانند فرکانس ولتاژ را کنترل کنند و مدیریت بهینه مخازن از مسائل مهمی است که با تلاش سازمان برق صورت گرفته است.

رضانیا ادامه داد: وضعیت مالی سازمان در بحث بهره‌برداری از نیروگاه‌ها مناسب نیست و در حال حاضر اعتباراتی به این نیروگاه‌ها داده شده است تا در زمان پیک مصرف کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در شش سال گذشته ما در خوزستان شاهد خشکسالی بودیم اذعان داشت: با مدیریت تولید انرژی توانستیم آب را برای کشاورزی به پایین دست هدایت کنیم و این نشان دهنده مدیریت بهینه در سدها است.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بیان داشت: آب در حوزه کارون 81 درصد، در کرخه 67 درصد و در حوزه جراحی و زهره 78 درصد ذخیره آب افزایش داشته است.

وی یادآوری کرد: حجم مخازن آبی در استان 11 میلیون و 54 هزار متر مکعب حجم دارند که در حال حاضر 8 میلیارد و 100 میلیون از آن خالی است و اگر بارندگی‌ها ادامه یابد این ظرفیت نیز پر می‌شود.

انتهای پیام/2329/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول