اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غفوری‌فرد در پنجمین کنفرانس نیروگاه‌های برق:

تامین انرژی، عامل اصلی تنش‌های خاورمیانه است/ ایجاد انرژی تجدیدپذیر برای صلح

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن برق کشور گفت: دلیل اصلی درگیری‌هایی که در خاورمیانه وجود دارد تامین انرژی است که با ایجاد انرژی پایدار و تجدیدپذیر صلح برقرار می‌شود و رفع خشونت به وجود می‌آید.

تامین انرژی، عامل اصلی تنش‌های خاورمیانه است/ ایجاد انرژی تجدیدپذیر برای صلح

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن غفوری فرد در پنجمین کنفرانس نیروگاه‌های برق اظهار داشت: پیشرفت و عدالت در بعد اقتصادی و اجتماعی مرهون انرژی پایدار است و آنچه در سال‌های اخیر در مسئله انرژی اتفاق افتاده است حتی در هزاره سوم هم غیر قابل پیش بینی بود.

وی افزود: افزایش قیمت نفت برای کشورهای فاقد این منبع بسیار مشکل ساز شد و در سال 2008 قیمت آن از بشکه‌ای 100 دلار گذشته و به 145 دلار رسید.

وی ادامه داد: مهمترین این حوادث پنج برابر شدن قیمت نفت بود واین امر کشورهایی را که با سرعت در حال پیشرفت بودند مثل چین را به این نتیجه رساند که به دنبال راه‌های مطمئن برای تامین انرژی باشند وبا تامین انرژی‌ها از یک منبع مناسب و مطابق با محیط زیست تبدیل شوند.

*تلاش جامعه جهانی برای منابع تجدیدپذیر انرژی

غفوری فرد با بیان اینکه منابعی مانند نفت و زغال سنگ به دلیل تغییرات شدید آب و هوایی بی اعتبار شده‌اند تصریح کرد: جامعه جهانی با در نظر گرفتن وخامت اوضاع به دنبال افزایش شدید دما و اینکه نمی‌تواند این تغییرات را کنترل کند به فکر منابع تجدیدپذیر انرژی متناسب با مصارف جهانی افتاد تا از وقوع فاجعه‌بارترین سناریوی جامعه جهانی جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: بار اصلی این فاجعه به دوش کشورهای صنعتی و به خصوص آمریکا است که بیشترین گاز گلخانه‌ای را تولید می‌کنند که باعث سوراخ شدن لایه اوزون و افزایش شدید دما می‌شود.

رئیس انجمن برق کشور با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت از سوی رهبری نامگذاری شده است اظهار داشت: دسترسی به خدمات انرژی از اصلی‌ترین پیش شرط‌های رفع نیازهای اولیه است و باعث کاهش فقر و توسعه اقتصاد نوین می‌شود.

وی اذعان داشت: بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر و تلاش برای افزایش کارایی انرژی می‌تواند کمک شایانی به کشورهای در حال توسعه بکند و تنها راه داشتن توسعه پایدار داشتن انرژی است که باعث ایجاد درآمدزایی و اشتغالزایی می‌شود.

*سبقت چین در تامین انرژی از آمریکا

وی با بیان تاثیر انرژی تجدیدپذیر در توسعه پایدار گفت: برای ایجاد صلح پایدار جهانی انرژی، بخش اصلی است وبه دلیل افزایش جهانی تقاضا برای انرژی  می‌تواند دلیلی نیز برای ایجاد ترس و محرک اصلی برای تنش‌ها باشد.

غفوری فرد اینگونه ادامه داد: دلیل اصلی درگیری‌هایی که در خاورمیانه وجود دارد تامین انرژی است که با ایجاد انرژی پایدار و تجدید پذیر صلح برقرار می‌شود و رفع خشونت به وجود می‌آید.

وی اظهار داشت: کشور چین با تامین بهتر انرژی و دستیابی به منابع جدید درآمدزایی تولید توانست در سال گذشته برای اولین بار در تولید انرژی از کشور آمریکا سبقت بگیرد.

به گفته وی رابطه تنگاتنگی بین دسترسی به انرژی و فقر وجود دارد و 2 میلیارد نفر از جمعیت جهانی از انرژی نوین برای پخت و پز و گرمایش محروم هستند.

غفوری در پایان اظهار داشت: نفت گاهی موجب قوت و گاهی ضعف می‌شود کشورهای استعمارگر از نفت برای تسلط بر کشورهای فاقد این منبع استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/2329/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول