اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

معضلات فرهنگی و بزه‌های اجتماعی از فقر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه معضلات فرهنگی و بزه‌های اجتماعی به فقر برمی‌گردد، گفت: در جامعه نباید به زکات با نگاه مادی نگریست.

معضلات فرهنگی و بزه‌های اجتماعی از فقر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی عصر امروز در همایش زکات استان اردبیل با اعلام اینکه پرداخت زکات در استان، امسال از مرز چهار میلیارد تومان گذشته است، اظهار داشت: امیدواریم در سال‌های بعدی بتوانیم این تعداد را به 10 میلیارد تومان برسانیم.

وی، پرداخت زکات و فطریه را وظیفه شرعی و دینی هر انسانی برشمرد و ادامه داد: اعتقادات عمیقی که مردم استان اردبیل دارند، سبب شده تا هر سال در پرداخت زکات نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته باشیم.

عاملی خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی عیب است که فرد فقیری پیدا شود و اگر جامعه آرمانی را به تصویر بکشیم در این جامعه فرد فقری را نمی‌توان پیدا کرد.

این مسئول با اشاره به وجود 120 هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان اردبیل، اضافه کرد: متأسفانه 20 درصد جامعه ما با مسایل قضایی سروکار دارد که این برازنده استان ما نیست.

وی، مشکل سوء مدیریت را علت اصلی فقر در جامعه دانست و بیان داشت: علت این مشکل، مشکل فرهنگی و اعتقادی در جامعه نیست، بلکه یک بخش دیگری نیز به مسایل تربیتی در جامعه برمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه تظاهر فقر در عرصه‌های مختلفی مشاهده می‌شود، ادامه داد: با زمینه پذیرش فرهنگی می‌توان جلوی این معضلات را در جامعه گرفت.

عاملی با بیان اینکه معضلات فرهنگی و بزه‌های اجتماعی به فقر بر می‌گردد، یادآور شد: در جامعه نباید به زکات با نگاه مادی نگریست.

وی، زکات‌دهندگان را پیشقراولان فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: زکات‌دهندگان می‌توانند، نقش بزرگی را در عرصه فرهنگی در جامعه ایفا نمایند.

عاملی با اشاره به اینکه زکات در تربیت فرزندان نقش بزرگی را ایفا می‌کند، گفت: کسب روزی حلال و همچنین پرداخت زکات در تربیت فرزندان صالح مؤثر است.

در پایان از زکات‌دهندگان برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/62004/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول