اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با بهره‌برداری از پروژه‌های روستایی در سراسر کشور

5 پروژه زکات در کردستان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با بهره‌برداری از پروژه‌های روستایی در سراسر کشور 5 پروژه زکات در کردستان به بهره‌برداری رسید.

5 پروژه زکات در کردستان به بهره‌برداری رسید

قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری پروژه‌های راه روستایی استان کردستان در روستای نوره، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل چهار مسجد و یک خانه ‌عالم است که از محل جمع‌آوری زکات در شهرستان‌های مریوان، دیواندره و بیجار بهره‌برداری می‌شوند.

به گفته وی، این پنج پروژه‌ با صرف اعتباری بالغ بر 626 میلیون ریال که 380 میلیون ریال آن از محل وجوهات زکات و معادل‌سازی و 246 میلیون ریال آن از محل کمک‌های مردمی احداث و بهره‌برداری می‌شود.

وی مجموع پروژه‌های اجرا شده از محل وجوهات زکات در این استان را 811 پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 186 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 245 پروژه از این تعداد با صرف اعتباری بالغ بر 83 میلیارد و 400 میلیون ریال مربوط به سال‌‌جاری است.

به گفته وی، تا کنون 566 پروژه از محل وجوهات زکات و تشویقی زکات در این استان اجرا شده است.

موسی‌نژاد در ادامه به میزان زکات جمع‌‌آوری شده استان از سال 84 تاکنون اشاره کرد و گفت: بیش از 188 میلیارد ریال زکات در این مدت در سطح استان جمع‌آوری و در راستای رفع مشکلات نیازمندان و اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف هزینه شده است.

وی میزان دریافت تشویقی زکات از سوی استانداری را یک‌ میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 85 میلیون تومان از منابع تشویقی وزارت کشور و 30 میلیون تومان از منابع تشویقی اوقاف نیز برای اجرای پروژه‌ها جذب شده است.

وی در پایان تصریح کرد: جذب 210 میلیون تومان تشویقی زکات نیز در دست اقدام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان کردستان در طول چند سال اخیر همواره جزو استان‌های برتر در زمینه جمع‌آوری زکات بوده به همین دلیل نیز محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های راه روستایی امروز در سطح استان زکات است.

انتهای پیام/79002/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول