اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همت متخصصان ایرانی محقق شد

افتتاح افق 4 معدن پابدانای جنوبی کوهبنان / اشتغال 100 کارگر جدید در معدن پابدانا

خبرگزاری فارس: افق چهار معدن پابدانای جنوبی بخش طغرالجرد در شهرستان کوهبنان با همت متخصصان ایرانی راه‌اندازی شد.

افتتاح افق 4 معدن پابدانای جنوبی کوهبنان / اشتغال 100 کارگر جدید در معدن پابدانا

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، پوراحمد مدیرعامل شرکت کانجویان صنعت زغال پابدانا در حاشیه آیین افتتاح افق چهار معدن پابدانای جنوبی اظهار داشت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، این انگیزه در ما ایجاد شد تا دست به کاری عظیم بزنیم و برای نخستین بار توسط مهندسان داخلی و بومی اقدام به راه‌اندازی افق چهار معدن پابدانای جنوبی بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان کنیم.

وی با بیان اینکه این کار در گذشته توسط مهندسان روسی انجام می‌شد، اما امروز به همت جوانان ایران اسلامی این مهم به نتیجه رسید، افزود: اکتشافات معادن پابدانای جنوبی کوهبنان از سال 1344 آغاز شده و در سال 1355 توسط شرکت تکنو اسپرت روس به بهره‌برداری رسید.

پوراحمد بیان داشت: طراحی افق اول و دوم معدن در سال 1360 آغاز شده و با عمقی نزدیک به 180 متر و با شیب 38 درجه با تعبیه دو به سه دوساندری یکی برای حمل زغال و دیگری برای جابه‌جایی معدن‌کاران توسط مهندسان روسی انجام گرفته است و افق سوم در سال 1370 و تا عمق 390 متر و با همان شیب به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: امروز در آغاز دهه 90 با استفاده از استعداد درخشان متخصصان و مهندسان داخلی و بومی طرح راه‌اندازی افق چهار معدن پابدانای جنوبی بخش طغرالجرد کوهبنان در کمتر از 36 ماه، مقدار یک میلیون و 135 هزار تن زغال استخراج می‌شود که تولید 25 سال این معدن است و به سبب ایجاد امنیت شغلی برای کارگران فعلی و جذب نیروهای جدید حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد هم‌اکنون 250 نفر کارگر در این معدن مشغول به کار هستند که با بهره‌برداری از افق چهار، بیش از 100 کارگر به این مجموعه اضافه می‌شود.

پور احمد خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این طرح 100 متر به عمق معدن افزوده و ماهانه 2 هزار تن زغال افزون بر زغال استخراجی از سه افق دیگر استخراج می‌شود که این استخراج به بالغ بر 6 هزار تن در ماه است.

انتهای پیام/80012/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول