اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

15 میلیارد ریال برای زیباسازی سواحل گلستان هزینه شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار در زیباسازی سواحل بندرگز و نوکنده هزینه شده است.

15 میلیارد ریال برای زیباسازی سواحل گلستان هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان عباسی عصر امروز در جمع مسئولان شهرستان بندرگز و مردم نوکنده اظهار داشت: برای ساخت خانه جهانگردی و ایجاد فضای سبز حاشیه دریای نوکنده پنج میلیارد و 100 میلیون ریال و برای زیباسازی و سالم‎سازی سواحل بندر گز 10 میلیارد و 750 میلیون ریال هزینه شده و در تلاش هستیم با دریافت اعتبارات بیشتر، خدمات بیشتری را در این منطقه داشته باشیم.

وی ادامه داد: جنگل «باغو» هم به عنوان منطقه گردشگری شناخته شده و درصدد هستیم، امکانات این منطقه را نیز تقویت کنیم، ضمن اینکه با همکاری شهرداری مقرر شد، ساختمان گمرک بندر گز در اختیار اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قرار بگیرد تا موزه صید و صیادی در این محل ایجاد شود که قطعاً گردشگران زیادی را خواهد داشت.

ثبت 47 اثر گلستان در آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با اشاره به ثبت 47 اثر استان در آثار ملی خاطرنشان کرد: این آثار نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری دارند و بخشی از بودجه و اعتبار سازمان صرف انجام این کار خواهد شد.

عباسی با اشاره به نزدیک شدن به عید نوروز تصریح کرد: استان گلستان به خاطر شرایط خاص جغرافیایی که دارد در کنار قدمت تاریخی و اماکن مذهبی و تاریخی و تنوع قومیتی که از آن بهره‎مند است، همواره مورد توجه گردشگران بوده و خواهد بود، بنابراین شایسته است مسئولان و مردم مثل همیشه همکاری خوبی را با مسافران داشته باشند تا انشاالله بعد از یک اقامت درازمدت با خاطره‎ای خوش از استان ما خداحافظی کنند.

تلاش داریم میزبانان خوبی برای مسافران نوروزی باشیم

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط شهرها و مناطق مختلف و با هماهنگی فرمانداری‎ها و شهرداری‎ها برنامه‎ریزی شده تا میزبانی شایسته باشیم و هر شهر با توجه به جاذبه‎هایی که دارد، پذیرای مهمانان نوروزی باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با عنوان اینکه در نوروز سال گذشته بیش از 5/6 میلیون گردشگر به گلستان سفر کردند، ابراز داشت: با توجه به نزدیک شدن به  ایام نوروز، تاکنون این ستاد چهار جلسه هماهنگی با حضور رئیس این ستاد و قائم مقام ستاد تشکیل داده و هماهنگی‌های لازم با تمام کمیته‌های این ستاد به عمل آمده است. 

199 باب مدرسه در قالب یک‌هزار و 753 کلاس آماده اسکان مسافران نوروزی

عباسی با اشاره به همکاری مناسب صدا و سیمای گلستان با ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان، بر اطلاع‌رسانی مطلوب در ایام نوروز نیز تاکید کرد و اذعان داشت: در راستای اسکان مسافران نوروزی، 199 باب مدرسه در قالب یک‌‌هزار و 753 کلاس با ارائه یک وعده غذای گرم خدمت‌رسانی می‌کنند و تا 20 اسفندماه مسافران نوروزی می‌توانند برای رزرو مکان اقدام کنند.

این مسئول بیان داشت: نقاط و اماکن جدید برای اسکان مسافران نوروزی توسط شهرداری‌ها تعیین شده و چادرهای اسکان مسافران در سطح شهر جمع‌آوری و در یک مکان معین اسکان صورت می‌گیرد تا هم از لحاظ امنیتی و بهداشتی و هم از لحاظ زیبایی شهر بتوان خدمات مطلوب‌تری ارائه داد.

اتمام کنده‌کاری‌ها تا 25 اسفند در گلستان

وی اذعان داشت: کنده‌کاری‌ها تا 25 اسفند به اتمام رسیده و زیباسازی‌های شهری برای استقبال از مسافران نوروزی نیز انجام خواهد شد.

عباسی به جانمایی تابلوهای راهنمای گردشگری استان اشاره کرد و افزود: مناطق نمونه گردشگری استان به شهرداران معرفی شده تا طرح و برنامه ارائه شده و اعتبارات ملی برای این مناطق دریافت شود.

استقرار 500 نیرو و 33 ایستگاه پلیس در تفرجگاه‌ها و مناطق گلستان

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان گلستان گفت: پیش‌فروش اینترنتی بلیط‌ها از 21 اسفندماه آغاز شده و 33 ایستگاه پلیس در تفرجگاه‌ها و مناطق استان با استقرار 500 نیرو با امکانات مناسب در راستای نظم و امنیت و برخورد با متخلفان و اجرای طرح کنترل جاده‌ای و منزل فعالیت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همایش ملی نظم و امنیت در تفرجگاه‌ها به زودی برپا خواهد شد و بازدیدهای میدانی برای تبدیل نقاط ضعف به قوت صورت خواهد گرفت.

استقرار کمپ‌‌های راهنمای گردشگری در تفرجگاه‌های روستاهای هدف گردشگری گلستان

این مسئول به فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در سطح روستاهای استان اشاره کرد و یادآور شد: روستاهای هدف گردشگری به خصوص روستاهای مسیر جاده‌ها پاکسازی شده و زیباسازی روستاها و مساجد روستا انجام می‌شود و کمپ‌‌های راهنمای گردشگری در تفرجگاه‌های این روستاها برپا شده و جشنواره‌های بومی و محلی در این روستاها برگزار خواهد شد.

عباسی متذکر شد: این ستاد در قالب کمیته‌های حقوقی، انتظامی، اسکان و پذیرایی، بهداشت و درمان، خدمات مسافرتی، فرهنگی و اجتماعی، نظارت و ارزیابی، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، امداد و نجات و برنامه‌ریزی و پشتیبانی در این ایام فعال خواهد بود و با توجه به اینکه سال گذشته کمیته مرزبانی در ستاد این استان به عنوان پایلوت تشکیل شد و امسال نیز به تمام استان‌ها ابلاغ شده، در یک ابتکار جدید امسال نیز با توجه به حضور 20 قوم مختلف در استان گلستان، کمیته اقوام در این ستاد تشکیل شده و با فعالیت خود گردشگران را با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف استان آشنا خواهد کرد.

فعال شدن بلوتوث اطلاع‌رسانی جاذبه‌ها در سطح گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان اذعان داشت: بلوتوث اطلاع‌رسانی جاذبه‌ها در سطح استان فعال شده و 150 تابلو راهنمای گردشگری قدیمی در استان جمع‌آوری و 90 تابلو جدید به صورت ایده‌آل و جدید در حاشیه جاده‌ها و اماکن گردشگری استان جانمایی و نصب خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با ارائه خدمات مطلوب و مناسب به گردشگران و مسافران نوروزی ضمن فراهم آوردن خاطره خوش در ذهن آنها، شمار گردشگران نوروزی افزایش یابد.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول