اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خبر داد

33 هزار مسکن مهر در آذربایجان شرقی در صف افتتاح

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: از این تعداد تا پایان سال گذشته، 24 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و هم اکنون 33 هزار و 500 واحد نیز آماده افتتاح است.

33 هزار مسکن مهر در آذربایجان شرقی در صف افتتاح

اروجعلی علیزاده با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح مسکن مهر در استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آذربایجان شرقی اظهار داشت: تعهدات استان در بخش مسکن شامل 94 هزار واحد مسکن در سه بخش بود که از این تعداد تا پایان سال گذشته، 24 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و هم اکنون 33 هزار و 500 واحد نیز آماده افتتاح است.

وی همچنین به اجرای 18 پروژه مهر ماندگار در حوزه راه و شهرسازی استان اشاره کرد و افزود: احداث بیمارستان در شهرستان‌های مرند، ورزقان، چاراویماق و ورزقان، از جمله پروژه‌های مهر ماندگار در حوزه بهداشت و درمان بوده و هم اکنون در حال تجهیز است.

وی ادامه داد: در حوزه راه، عملیات اجرایی کنار گذر غربی تبریز، ادامه آزادراه پیامبر اعظم (ص) و آزادراه میانه-میاندوآب به پایان رسیده و هم اکنون در مراحل نهایی و نصب علائم است.

سرهنگ فرجی، فرمانده پلیس راه استان نیز با اشاره به کاهش چشمگیر تلفات جانی در جاده‌های استان گفت: آمار فوت در سوانح رانندگی استان در پنج سال گذشته، 14 درصد کاهش یافته است.

علی رستمی، مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی نیز گفت: هم‌اکنون پروژه ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با وسعت 14هزار مترمربع در حال احداث بوده و با 10درصد پیشرفت فیزیکی، در بخش پروژه‌های اولویت‌دار سال آینده قرار دارد.

سید حسن موسوی، مدیرکل راه آهن آذربایجان هم گفت: در حال حاضر قطارهای مسافری توسط شرکت مسافری رعد تبریز در حال بازسازی است و تمام واگن‌های مسافری و باری آن از طریق مزایده، به بخش خصوصی واگذار شده و به این ترتیب، دولت از سال آینده، تصدی واگن نخواهد داشت.

بهرام چاوشی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان نیز با اشاره به اهم عملکرد این سازمان در سال جاری گفت: این سازمان با 20 هزار مهندس عضو، یکی از بزرگترین تشکلات مهندسی کشور بوده و عملکرد آن، به خصوص در مراحل بازسازی مناطق زلزله زده چشمگیر بوده است. 

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول