اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

11 اسفند جاری آغاز می‌شود

رقابت استادهای بزرگ شطرنج دنیا و ایران در رشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه برگزاری مسابقات شطرنج بین‌المللی جام خزر فرصتی برای کشف استعدادهای استان است، از رقابت استادهای بزرگ شطرنج دنیا و کشور در رشت خبر داد.

رقابت استادهای بزرگ شطرنج دنیا و ایران در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بابایی عصر امروز در حاشیه بازدید از محل برگزاری یازدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام خزر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این رقابت‌ها با حمایت اداره کل ورزش و جوانان و هیئت شطرنج در زمان اعلام شده برگزار می‌شود.

وی درباره زمان برگزاری این مسابقه بزرگ، افزود: این مسابقات از 11 اسفند جاری به مدت هشت روز در رشت با حضور شطرنج‌بازانی از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان هدف از برگزاری این رقابت را شناساندن جاذبه‌های گیلان به کشورهای همسایه، کشف استعدادهای شطرنج و توانمندی‌های استان در رشته‌های مختلف ورزشی مانند شطرنج بیان کرد.

وی با قدردانی از تلاش‌های رئیس هیئت شطرنج گیلان، بیان کرد: تاکنون بالغ بر 470 نفر از کشورهای ایران، روسیه، هلند، ارمنستان، ترکمنستان، لتونی، گرجستان، هندوستان، آذربایجان و بلاروس برای شرکت در این رقابت بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌اند که نشانه افزایش سطح کمی و کیفی آن است.

بابایی ادامه داد: برای برگزاری این مسابقات اداره کل ورزش و جوانان مهمانسرای المپیک، سالن بزرگ یادگار امام (ره) و هر گونه امکانات لازم را در اختیار قرار داده و از هیچ‌گونه حمایتی دریغ نمی‌کنیم.

بابایی اضافه کرد: با وجود مشکلات مالی موجود توانستیم میزبانی این رقابت را با توانایی‌های داخلی استان و کمک مسئولان حفظ کنیم که این امر نشان می‌دهد با صرف کمترین هزینه نیز می‌توان رقابت بین‌المللی در این سطح برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 41 استاد بزرگ، بین‌المللی و فیده در چهار جدول اعلام آمادگی کرده‌اند، یادآور شد: استاد بزرگ تجاس 2492 از هند، استوپاک کبریل GM با ریتینگ 2505 و بلیتس 2615 بلاروس، میخائیل موژاروف IM 2510 با ریتینگ بلیتس 2612 روسیه و سرگئی تیویاکف از هلند مردان شماره یک جدول هستند.

به گفته این مسئول، سرگئی ولکف از روسیه مرد شماره دوم جدول و احسان قائم‌مقامی از ایران مرد شماره سوم جدول این رقابت‌ها هستند.

وی بیان کرد: در جدول A این رقابت‌ها، 106 شطرنج‌باز شامل اساتید بزرگ، بین‌المللی، اساتید فیده و بازیکنان دارای درجه بین‌المللی بالای 2100 ثبت نام کرده‌اند.

بابایی تصریح کرد: 150 شطرنج‌باز داخل و خارجی در جدول B شامل بازیکنان دارای درجه بین‌المللی زیر 2100 و بدون ریتینگ حضور دارند.

به گفته وی، در جدول C بازیکنان، 131 نفر دختر و پسر زیر 14 سال (ریتد) حضور دارند و در جدول D بانوان (ریتد) نیز 41 شطرنج‌باز ثبت‌نام کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از طرف هیئت شطرنج استان مقرر شد هر روز به قید قرعه به یک بازیکن مبلغ یک میلیون ریال پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه برگه‌های قرعه‌کشی در محل مسابقه توزیع می‌شود، متذکر شد: هر روز قبل از آغاز دور مسابقه نخست نام برنده توسط سرداور مسابقات مشخص و پس از اهدای جایزه مسابقه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/84002/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول