اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور عنوان کرد

نوک پیکان فتنه 92 به سوی ولایت فقیه است / واکاوی نقشه سه‌گانه دشمن

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور گفت: نوک پیکان فتنه 92 به سوی ولایت فقیه است.

نوک پیکان فتنه 92 به سوی ولایت فقیه است / واکاوی نقشه سه‌گانه دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست مسئولان استانی و دانشگاه‌ها و معاونان نهادهای فرهنگی و بسیج اساتید و دانشجویی با موضوع انتخابات، نشاط سیاسی و کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه در حسینیه شهید مطهری (ره) سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد.

عبدالله گنجی به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی توسط مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید این کرسی‌ها طبق فرمان رهبر فرزانه انقلاب به نحو مطلوبی در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار شود تا بسیاری از مشکلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه برطرف شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بعد از ایجاد فتنه 88 در کشور رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی‌هایشان فرمودند چرا کرسی‌های آزاداندیشی که برای صدمین بار مطرح کردم در دانشگاه‌ها به نحو مطلوبی تشکیل نشده است، اظهار داشت: طبق سخنان مقام معظم رهبری اگر کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شد از بروز این فتنه در کشور جلوگیری می‌شد.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه برخی از افراد مخالف تشکیل و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها هستند، اذعان داشت: آنان درصدد هستند که این کرسی‌ها در حد فضای تزئینی برگزار شود که این خلاف فرمان رهبر فرزانه انقلاب است.

گنجی با اشاره به اینکه برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با مشکلات جدی در دانشگاه‌ها روبرو هستیم، اظهار داشت: باید از مشکلاتی که تاکنون در برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها کسب شده تجربه‌ و استفاده کرد تا با رفع این مشکلات این کرسی‌ها به نحو مطلوبی برگزار شود.

این مسئول با بیان اینکه یکی از عوامل ایجاد فتنه 88 و آمدن افراد مختلف در خیابان‌ها عدم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بوده است، اذعان داشت: اگر مخالفان بر اساس فهم و ظرفیتشان در این کرسی‌ها نظرات و ایده‌هایشان را بیان می‌کردند هیچ وقت در خیابان‌ها با شکستن شیشه‌های بانک به عنوان اعتراض حرفشان را بیان نمی‌کردند.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور عنوان کرد: طبق نظریه روانشناسی افرادی که معترض هستند اگر در مجلسی حرف‌هایشان را بگویند افراد حاضر در این جلسه حتی اگر هیچ کاری انجام ندهند و فقط صحبت‌های مخالف را گوش دهد 30 درصد مشکل فرد معترض‌ کننده را برطرف می‌کنند که این مطلب بیانگر اهمیت تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه است.

وی اضافه کرد: صحبت کردن فرد معترض پیرامون مسایل مختلف در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بار شخصیتی و محتوایی دارد و بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند بر این اساس باید مسئولان مربوطه به برگزاری این کرسی‌ها توجه دو چندان داشته باشند.

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه موجب استحکام انقلاب اسلامی است

این مسئول با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه موجب استحکام انقلاب اسلامی است، متذکر شد: خیلی از افراد تلاش می‌کنند که کرسی‌های آزاداندیشی در استان‌ها کم‌رنگ برگزار شود یا فضایی ایجاد کنند که افراد مخالف جرأت حرف زدن را نداشته باشد که این خلاف اهداف برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه است.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه باید دانشجویان مشکلاتشان را در فضایی مطرح کنند، عنوان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی بهترین مکان برای بیان مشکلات آنان در دانشگاه‌ها است و باید اجازه داد که آنان پیرامون هر موضوعی آزادانه سخن بگویند تا بتوان با راه کار مناسب مشکلاتشان را برطرف کرد.

وی ابراز داشت: در دوران امام رضا(ع) که با حکومت مأمون مقارن بود، برای اینکه شخصیت فردی را خدشه‌دار کنند مناظره علمی برپا می‌کردند بر این اساس مأمون برای ضربه‌زدن به این امام بزرگوار جلسه علمی با حضور ایشان با علما و دانشمندان تشکیل داد تا این امام رئوف در این مناظره با این دانشمندان شکست بخورد و از این طریق شخصیت او را بین مسلمانان از بین ببرد.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: امام رضا (ع) نه تنها در مناظره‌های علمی حرف مخالفان را گوش می‌داد بلکه با پرورش سخنان آنان پاسخ مستحکم و قانع‌کننده به آنان می‌داد که با تحقق این امر آنان را مطیع خود می‌کرد.

وی با بیان اینکه موضوع حاکمیت در کرسی‌های آزاداندیشی بسیار مهم است، اذعان داشت: در برخی از این کرسی‌ها که موافقان و مخالفان پیرامون این موضوع صحبت می‌کردند مشاهده می‌شود در اواخر این جلسه سخنان آنان از موضوع اصلی خارج ‌شده و بحثشان به محور دیگری می‌رود که تحقق این امر درست نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان سیاسی دانشگاه‌های استان و عضو تشکل‌ها در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی محیطی فراهم کنند که مخالفان آزادانه سخنانشان را بیان کنند، متذکر شد: در برخی مواقع دیده می‌شود که حراست و روابط عمومی دانشگاه با فیلمبرداری کردن از سخنان مخالفان اجازه صحبت کردن آزادانه به آنان نمی‌دهند که این موضوع هدف اصلی کرسی‌های آزاداندیشی را آسیب می‌زند.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه برخی مواقع نیروهای انقلابی به دلیل قانع نکردن مخالفان در کرسی‌های آزاداندیشی نگران و هراس عمیقی دارند، ابراز داشت: در این مواقع آنان برای قانع کردن فرد مخالف در این کرسی‌ها سعی می‌کنند صورت مسئله موضوع را برطرف کنند تا در برابر آنان کم نیاورند که این امر درست نیست.

گنجی عنوان کرد: برخی دانشجویان انقلابی در کرسی‌های آزاداندیشی که موضوع آن از قبل مشخص شده فقط پیرامون این موضوع مطالعه می‌کنند و در این کرسی‌ها هنگامی که مخالف از موضوع اصلی خارج و بحث را به موضوع دیگری می‌برد این نیروها توان پاسخگویی مطالب و مدیریت بحث را نداشتند که این بیانگر سواد سطحی آنان در این کرسی‌ها است.

انتخابات یکی از موضوع‌های اساسی در کرسی‌‌‌های آزاداندیشی باشد

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توانسته بین اسلام و مردم سالاری جمع ببندد، اذعان داشت: مسئله انتخابات باید یکی از موضوع‌های اساسی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها باشد و همچنین باید در این کرسی‌ها ولایت‌مداری، مردم سالاری و خود ملی گرایانه و ارتباط آن با اسلام در فضای جدید سیاسی مطرح شود تا بسیاری از مشکلات سیاسی در این کرسی‌ها برطرف شود.

پیوند عمیق کرسی‌های آزاداندیشی با انتخابات 92

این مسئول با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی پیوند عمیقی با انتخابات سال 92 دارد، ابراز داشت: برخی از افراد در این انتخابات شرکت نمی‌کنند که برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها فضای خوبی را برای آنان فراهم می‌کند تا این مخالفان انتقاد و سخنانشان پیرامون عدم شرکت در انتخابات را مطرح کنند و موافقان نیز با قانع کردن این افراد موجب حضور و مشارکت آنان در این انتخابات شوند.

گنجی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری پیچیدگی خاصی در کشور دارد، اظهار داشت: آحاد جامعه با انتخاب فرد صالح در این انتخابات می‌توانند در برطرف کردن مشکلات پیرامون بسیاری از مسایل از جمله در روابط سیاسی و بین‌المللی تأثیر عمیقی بگذارد بر این اساس آنان باید دقت بیشتری در فرد منتخب داشته باشند.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه «برگزاری انتخابات با چهار مسئله مشارکت حداکثری، سلامت کامل، امنیت کامل و انتخاب اصلح پیوند عمیقی دارد»، اذعان داشت: اگر آحاد جامعه به این مطلب دقت کنند یکی از این مسایل بدون دیگری معنای درستی ندارد.

گنجی با بیان اینکه در انتخابات سال 88 مردم ایران مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری داشتند، متذکر شد: متأسفانه به دلیل عنوان کردن تقلب در این انتخابات مهم‌ترین موضوع که مشارکت حداکثری مردم بود به حاشیه رفت و تقلب در این انتخابات که دلیل واهی بود بزرگنمایی شد که این امر به ضرر کشور تمام شد.

وی اضافه کرد: همچنین با عنوان کردن تقلب در انتخابات سال 88 امنیت کشور دچار مشکل شد و ایران با بزرگترین اتفاق که مشارکت 85 درصدی حضور مردم در انتخابات بود متأسفانه با مطرح کردن تقلب در انتخابات ایران نتوانست بر قدرت مردمی‌اش مانور دهد که این بیانگر عدم امنیت کامل در انتخابات کشور در این سال بوده است.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: این مطالب بیانگر پیوند عمیق برگزاری انتخابات با چهار مسئله مشارکت حداکثری، سلامت کامل، امنیت کامل و انتخاب اصلح است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در جلسه‌ای که با رهبر فرزانه انقلاب داشتند که یکی از دانشجویان در این جلسه به ایشان مطرح کردند در موضوع کهریزک که سه دانشجوی جوان کشته شد بزرگترین خیانت به کشور بود،که مقام معظم رهبری به این دانشجو پاسخ دادند موضوع کهریزک خیانت نبود بلکه جنایت بود و بدانید من خودم مسئول این پرونده هستم و تا آخر نیز پیگیری می‌کنم که این امر اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند تا زمان برگزاری انتخابات سال 92 هر فردی که احساسات مردم را تحریک کند به کشور خیانت کرده است، عنوان کرد: در انتخابات سال 88 چهار ماه قبل از برگزاری انتخابات افرادی احساسات مردم را تحریک کردند و با القای بیاناتی از جمله در این انتخابات تقلب می‌شود اقشار مختلف جامعه را آماده این فتنه کرده بودند.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور ابراز داشت: متأسفانه نیروهای حزب‌اللهی و دستگاه امنیتی کشور از این موضوع مهم غفلت کردند و نتیجه آن ایجاد فتنه و خدشه‌دار شدن امنیت در کشور شد که باید در این راستا مسئولان مربوطه با تجربه گرفتن از اتفاقات فتنه سال 88 تحت هیچ شرایطی از انتخابات سال 92 غفلت نکنند و آماده باش باشند.

مسئولان نظام از تجربه‌های انتخابات گذشته استفاده بهینه کنند

وی با بیان اینکه برخی از افراد در خیابان‌ها از شب تا صبح شعارهایی از جمله اگر تقلب شود ایران قیامت شود و اگر تقلب نمی‌شد موسوی برنده می‌شد مطرح و مدام تکرار می‌کردند، اذعان داشت: طبق نظریه‌های روانشناسی تکرار مسئله‌ای تبدیل به باور می‌شود و مسئولان نظام باید از تجربه‌های انتخابات گذشته استفاده بهینه کنند تا در انتخابات سال 92 دچار این اشتباهات نشویم.

گنجی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در برگزاری انتخابات در ایران بدون برنامه نیستند و برای خدشه‌دار کردن آن نقشه‌هایی را طراحی می‌کنند، گفت: باید اقشار مختلف جامعه و مسئولان با بصیرت و آگاهی به مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی در کشور نقشه‌های آنان را نقش بر آب کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی آحاد جامعه عنوان می‌کنند من به این کاندیدای ریاست جمهوری به خاطر ساده‌زیستی رأی می‌دهم، اذعان داشت:‌ فقط این معیار در رأی دادن درست نیست چراکه فرد رئیس‌ جمهور باید بسیاری از مؤلفه‌ها از جمله بینش سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور متذکر شد: نیروهای انقلابی در انتخاب فرد صالح از کاندیدای ریاست جمهوری بسیار دقت کنند و به فردی رأی دهند که بتواند مشکلات اقتصادی، سیاسی،‌ اجتماعی، بین‌المللی و منطقه‌ای را برطرف کند.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلابی در رأی دادن به رئیس‌ جمهور در انتخابات سال 92 به سه مسئله اصلی کشور توجه کنند، ابراز داشت: اکنون وضعیت اقتصادی و معیشتی آحاد جامعه، اوضاع جنگ سوریه و انرژی هسته‌ای از مهم‌ترین مسائل است بر این اساس به فردی در این انتخابات رأی دهند که بتواند این مشکلات را برطرف کند.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه اکنون جنگ در سوریه چالش جدی در قدرت منطقه‌ای ایران به وجود آورده است، اذعان داشت: بدون یقین نبرد با سوریه نبرد آمریکا با ایران است و باید رئیس‌ جمهور سال 92 بتواند به طور اساسی این مشکل را برطرف کند.

وی ابراز داشت: آحاد جامعه در رأی دادن به رئیس جمهور در انتخابات سال 92 باید شناخت دقیق از آن داشته باشند و از روش‌های متعدد قیاسی و گفتمانی در انتخاب کاندید مورد نظر استفاده کنند تا به درستی فرد اصلح را انتخاب کنند.

گنجی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی ایران شاخصه‌‌های ویژه‌ای و اصول ثابتی وجود دارد، ابراز داشت: آحاد جامعه با نمره دادن به ویژگی‌های کاندیدای ریاست جمهوری از جمله ساده‌زیستی، نقششان در فتنه 88، توان برطرف کردن مشکلات و مدیریت می‌توانند فرد اصلح را در انتخابات سال 92 انتخاب کنند.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه آمریکا بحث سه گانه مذاکره، بی‌ثبات‌سازی و تحریم را در ایران آغاز کرده‌ است، ابراز داشت: این کشور استکبار جهانی با فشار گذاشتن ایران، این کشور را مجبور به مذاکره با‌ آمریکا می‌کند و از طرفی با ایجاد تحریم قصد فروپاشی و تحریک اجتماعی این کشور را دارد.

این مسئول با بیان اینکه آمریکا با فشار‌ وارد کردن به ایران سعی می‌کند مردم این کشور را به خیابان‌ها بیاورد، اذعان داشت: در انتخابات سال 92 بستر ذهنی برای این کار وجود دارد که باید آحاد جامعه بیشتر دقت کنند.

گنجی با اشاره به اینکه برخی افراد عنوان می‌کنند که اگر یارانه مرحله دوم اجرا نشود بحران اردیبهشت 92 در ایران پیش می‌آید، ابراز داشت: بیان این مطلب در صورتی است که نمایندگان مجلس عنوان می‌کنند اگر مرحله دوم اجرا شود این اتفاق می‌افتاد که این بیانات فضای دو گانه‌ای را در کشور به وجود آورده است که متأسفانه به این مطلب روزنامه‌های اصلاح طلب دامن می‌زنند و فضای کشور را پیچیده‌تر می‌کنند.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور اذعان داشت: برخی از افراد در کشور عنوان می‌کنند خارج شدن از این فضای تحریم و مشکلات اقتصادی مذاکره، صلح و سازش با آمریکا است و به شدت فشار می‌آورند که تحقق این امر راه درمان ایران از این مشکلات است که رهبر فرزانه انقلاب صریحاً اعلام کردند که این درمان مشکل کشور نیست.

وی متذکر شد: بسیاری از کشورهای اروپایی که با آمریکا مذاکره کردند دارای بسیاری از مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هستند که این مطلب بیانگر روشن و صریح عدم برطرف شدن مشکلات اقتصادی ایران در صورت مذاکره با این کشور است.

این مسئول با اشاره به اینکه در انتخابات سال 92 هجمه اصلی دشمن به ولایت فقیه است، اذعان داشت: اختلافی در مجلس بین رئیس جمهور و نماینده مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد و رهبر فرزانه انقلاب پیرامون این موضع قضاوت کردند.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: متأسفانه رسانه‌های ضد انقلاب اختلافات رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی را مطرح کرده و عنوان می‌کردند ایجاد این اختلاف بیانگر عدم توان مدیریت کشور توسط مقام معظم رهبری است و مسئولان کشوری حرف ایشان را گوش نمی‌دهند که این بیانگر حمله کردن دشمنان اسلام به اصل نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام با جهت‌گیری برنامه‌ریزی شده هدفشان خدشه‌دار کردن رهبر فرزانه انقلاب است و همه مسایل مشکلات ایران را به ناتوانی رهبری در مدیریت کشور مرتبط می‌کنند، عنوان کرد: بر این اساس باید نیروهای انقلابی حساسیتشان را به نقشه‌های دشمنان اسلام ارتقا دهند تا بتوانند به موقع این نقشه‌ها را خنثی کنند.

این مسئول یادآور شد: کشورهای ابرقدرت با عنوان کردن مذاکره حتی به پای میز مذاکره هم نمی‌آیند بلکه با اشاره به کشورهای دیگر مدیریت این کشورها را تنظیم می‌کنند کما اینکه در کشورهای عربی این کار را انجام می‌دهند بر این اساس باید مذاکره آمریکا با ایران برای آحاد جامعه تحلیل شود تا‌ آنان به درستی از آسیب‌های این امر مطلع شوند.

جانشین رئیس بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه هرچه به زمان انتخابات سال 92 نزدیکتر می‌شویم جریانات سیاسی آرایش شفاف‌تری پیدا می‌کنند، ابراز داشت: اکنون 20 نفر اعلام آمادگی کاندیدای ریاست جمهوری کردند که برخی از آنان برای گرفتن امتیاز در این انتخابات حضور دارند که بعداً آرایش سیاسی آن‌ها دقیق‌تر مشخص می‌شود.

وی به موضوع پیش آمده در 22 بهمن در قم اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی در بین مردم استان آذربایجان حجت را بر همگان تمام کرد و ابراز داشتند برخی از افراد که در خیابان‌ها راه می‌افتند و با هویت حزب‌اللهی اعتراض می‌کنند این امر اصلا صلاح کشور نیست و هر فردی که چنین کند حزب‌اللهی نیست که بیان این مطلب توسط رهبر فرزانه انقلاب خط نیروهای انقلابی را مشخص کرده است و تحقق این امر نیز موجب خنثی شدن نقشه‌های دشمنان شد.

انتهای پیام/77009/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول