اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین جشنواره تک نفره تکم در نیر آغاز شد

خبرگزاری فارس: در آستانه نوروز باستانی ایرانیان، نخستین جشنواره تک نفره تکم با مشارکت هفت نمایش تدارک دیده شده در نیر آغاز شد.

نخستین جشنواره تک نفره تکم در نیر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز و در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره تک نفره تکم در نیر برگزار شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: این جشنواره امروز و فردا در شهرستان نیر برگزار شده و بیش از هفت نمایش به مرحله اجرا در می‌آید.

منصور شرفی به حرکت خوب و پسندیده هنرمندان نخستین جشنواره تک نفره تکم با حضور در گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: آغاز این جشنواره تبرک به نام و یاد شهیدان یافته که امیدواریم از این حرکت فرهنگی و هنری شهدای ما نیز راضی باشند.

وی بیان داشت: امروز در چهار نوبت صبح و عصر چهار نمایش به اجرا در می‌آید تا علاقمندان بتوانند از این نمایش‌ها استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: نمایش «نجوا با خاک» به کارگردانی سجاد ضامنی از ساعت 11 صبح امروز آغاز شده و از ساعت 15 بعد از ظهر نیز نمایش «صبور» به کارگردانی علی ملکی از اردبیل به روی صحنه می‌رود.

این مسئول افزود: نمایش «ابریشم بانو» به کارگردانی یگانه مردانه از ساعت 17 بعد از ظهر امروز از شهرستان پارس‌آباد در قالب جشنواره تکم به اجرا در می‌آید.

شرفی گفت: نمایش «روز عزیز مرده» نیز به کارگردانی احمد مسرت از ساعت 19 عصر از شهرستان بیله‌سوار به روی صحنه می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان داشت: از ساعت 9:30 صبح فردا نیز نمایش «تکرار در بخش مسابقه» به کارگردانی مهدی احدی از شهرستان مشگین‌ به اجرا در می‌آید.

این مسئول از اجرای نمایش «جایی گوشه قلبم» به کارگردانی بابک فاتحی خبر داد و افزود: این نمایشنامه از ساعت 11 بعد از ظهر فردا از شهرستان گرمی به اجرا در می‌آید تا علاقمندان بتوانند از آن استفاده کنند.

شرفی شرکت هنرمندان در نماز جمعه را از برنامه‌های تدارک دیده شده فردا در قالب جشنواره تکم عنوان کرد و گفت: نمایش یک قطره خون از پارس‌آباد به کارگردانی علی محمد‌زاده در ساعت 16 بعد از ظهر به نمایش در می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اختتامیه این جشنواره از ساعت 17 عصر فردا برگزار می‌شود و قرار است از گروه‌های نمایشی موفق تک نفره تکم در این آیین تجلیل شود.

این مسئول بیان داشت: این جشنواره در سه بخش جنبی، مسابقه و ویژه برگزار می‌شود که در بخش جنبی تنها یک نمایشنامه، در بخش مسابقه پنج نمایشنامه و در بخش ویژه نیز یک نمایشنامه با عنوان یک قطره خون اجرا می‌شود.

شرفی اظهار داشت: در این جشنواره هنرمندان شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد، نیر، اردبیل، بیله‌سوار و مشگین‌شهر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/62001/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول