اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد

تعویض شبکه‌های فرسوده برق روستاهای صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا گفت: شبکه‌های فرسوده برق روستاهای صومعه‌سرا به دلیل کاهش ضعف ولتاژهای برقی تعویض می‌شوند.

تعویض شبکه‌های فرسوده برق روستاهای صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، میرزا حسینعلی‌زاده در جمع ساکنان روستای «نوخاله اکبری» این شهرستان، شناسایی و کاهش مشکلات و معضلات حوزه‌های مختلف روستاییان را انتظار مردم از مسئولان و مدیران عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در گذشته خدمات و فعالیت‌های تولیدی و عمرانی زیادی صورت گرفته اما تلاش‌های دولتمردان برای اتمام حوزه‌های خدماتی باقی‌مانده، بیش از گذشته مورد نیاز است.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اهمیت روستاهای حاشیه تالاب این شهرستان در افزایش تولیدات بومی و کشاورزی، تصریح کرد: روستاهای حاشیه تالاب به ویژه روستاهای منتهی به مسیر ضیابر به پیربازار صومعه‌سرا از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

وی، آسفالته کردن روستاهای مذکور را اقدامی مهم برای رفاه حال کشاورزان دانست و اذعان کرد: کشاورزی فعالیت محوری ساکنان روستاهای صومعه‌سرا است که مسئولان باید برای افزایش کیفی و کمی تولیدات آن بکوشند.

حسینعلی‌زاده با بیان اینکه صومعه‌سرا از تولید کنندگان بزرگ محصول برنج در استان و کشور است، یادآور شد: این میزان تولید با تلاش و همت کشاورزان صومعه‌سرا به دست آمده است.

وی به تولید صنوبر علاوه بر تولید برنج در صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: تولید انبوه صنوبر از جمله محصول انحصاری در صومعه‌سرا است.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به بحث گردشگری و اهمیت آماده‌سازی زیرساخت‌های آن در شهرها و روستاها، متذکر شد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و توجه به جذب گردشگر از عمده‌ترین مباحث خدماتی کشور محسوب می شود.

وی اضافه کرد: روستاهای صومعه‌سرا از مناطق بکر و گردشگرپذیر طبیعی و تاریخی زیبایی برخوردار هستند که با همکاری مردم و مسئولان باید آماده استفاده گردشگران قرار گیرند.

حسینعلی‌زاده با تصریح بر اینکه وضعیت آب و لایروبی رودخانه‌های صومعه‌سرا به صورت روزانه بررسی و پیگیری می‌شود، اظهار کرد: هزینه‌های تولید محصولات کشاورزان برای رفاه حال کشاورزان کاهش می‌یابد.

وی توانمند سازی روستاها و متمرکز کردن روستاییان را مهم خواند و افزود: بسیاری از روستاییان به دلیل افزایش هزینه‌های تولید یا کمبود امکانات رفاهی مجبور به مهاجرت از روستا به شهر می شوند.

این مسئول درباره برق‌رسانی به روستاهای صومعه‌سرا، اذعان کرد: اکنون صد در صد روستاهای صومعه‌سرا از نعمت برق برخوردار هستند.

وی، ضعف ولتاژ برق در روستاها را مشکل کنونی و بزرگ صومعه‌سرا دانست و خاطرنشان کرد: شبکه‌های فرسوده برق روستاهای صومعه‌سرا برای کاهش ضعف ولتاژهای برقی تعویض می‌شوند.

حسینعلی‌زاده با اشاره به اینکه شبکه‌های انتقال برق روستاهای صومعه‌سرا قدیمی و برای خانوارهای محدودی طراحی شده است، یادآور شد: این امر منجر به ضعف یا قطعی برق در ساعاتی از شبانه‌روز می‌شود.

ا‌نتهای پیام/84003/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول