اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

جشنواره فیلم رشد در انتقال فرهنگ‌ها به نسل جدید موثر است

خبرگزاری فارس: مشاور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: جشنواره فیلم رشد در انتقال فرهنگ‌ها به نسل جدید جامعه حرکت می‌کند.

جشنواره فیلم رشد در انتقال فرهنگ‌ها به نسل جدید موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی اصغر طبری عصر امروز در آیین افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم رشد با بیان اینکه هر فعالیت علمی و پژوهشی باید طرح‌ریزی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شود، اظهار داشت: رسانه ابزاری برای تعامل و ارتباط با دیگران است.

وی افزود: رسانه‌ها درک درستی از جامعه و محیط  اطراف زندگی به ما منتقل می‌کنند که فیلم، تئاتر، کتاب، فعالیت‌های هنری سمعی و بصری نیز از رسانه‌های اثرگذار در جوامع مطرح می‌شود.

طبری با بیان این که آغاز چهل و دومین جشنواره فیلم رشد با تغییرات بنیادین در آموزش و پرورش همراه بوده است، گفت: اجرای طرح تحول بنیادین با تغییر محتوای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همراه است.

این کارشناس اجرای طرح تحول بنیادین در اداره کل آموزش و پرورش مازندران، تغییر فرآیند یادگیری دانش‌آموزان در مدرسه را خارج شدن از شیوه سنتی به روش نوین دانست و ادامه داد: در گذشته معلم تکرار می‌کرد و دانش‌آموز یاد می‌گرفت اما امروز دانش‌آموز در فرایند آموزشی به کمک معلم آمده است.

وی خاطرنشان کرد: زنجیره حیات در آموزش و پرورش با حضور دانش‌آموز، معلم، خانواده و مدیر معنا پیدا می‌کند.

طبری در پایان یادآور شد: مطالعات دانشمندان نشان داده که 85 درصد از یادگیری توسط حس سمعی و بصری صورت می‌گیرد که برپایی این جشنواره‌ها در فرایند یادگیری دانش‌آموزان اثرگذار است.

به گزارش فارس، درپایان این مراسم نیز نفرات برگزیده مسابقات پیامکی و مقالات علمی مورد تجلیل آموزش و پرورش مازندران قرار گرفتند.

انتهای پیام/86006/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول