اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز تاکید کرد

لزوم ایجاد مولدهای برق در مقیاس کوچک

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز بر لزوم ایجاد مولدهای برق در مقیاس کوچک در این شهر تاکید کرد.

لزوم ایجاد مولدهای برق در مقیاس کوچک

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسن صحراییان عصر امروز در دوازدهمین جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان فارس اظهار داشت: یکی از وظایف ستاد‌های پدافند غیرعامل، ایجاد نیروگاه‌های تولید‌کننده برق در مقیاس کوچک بوده و با توجه به فایده‌های بسیار این سازه‌ها از جمله در بحث نگه‌داری محیط زیست، ‌سود‌دهی مناسب اقتصادی و نداشتن آلودگی صوتی باید توجه بیشتری به راه‌اندازی و ساخت این مولد‌ها در این استان داشت.

وی با اشاره به لزوم همکاری با بخش خصوصی در تاسیس نیروگاه‌های مولد برق در مقیاس کوچک بیان داشت: استقبال سرمایه‌گذاران برای ایجاد این سازه‌ها در سطح شیراز بسیار بوده و بیش از 54 سرمایه‌گذار در این شهر برای همکاری بیشتر در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز در برشمردن مشکلات سرمایه‌گذاران در زمینه تاسیس نیروگاه‌های مولد برق در مقیاس کوچک ادامه داد: تامین تسهیلات بانکی یکی از مهم‌ترین مسئله‌های پیش روی این افراد بوده که نیاز به همراهی بانک‌های عامل، در رفع این مشکل است.

صحراییان در برشمردن اقدامات وزارت نیرو و دولت برای جذب سرمایه‌گذار تصریح کرد: از دستور‌العمل‌های این نهاد‌ها در ایجاد همکاری‌ بیشتر با بخش خصوصی می‌توان به خریداری برق به‌شکل تضمینی به‌مدت پنج سال، تامین گاز مورد نیاز، امکان ترانزیت برق تولیدی، پیش‌پرداخت 25 درصد از درآمد برق تولید شده در مدت یک‌سال، واگذاری 100 متر مربع زمین در شهرک‌های صنعتی به‌ازای هر یک مگاوات برق تولیدی اشاره کرد.

به گزارش فارس، در دوازدهمین جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان فارس، سه سرمایه‌گذار در بخش ساخت نیروگاه‌های تولید برق در مقیاس کوچک حضور داشتند و به بیان مشکلات خود در این زمینه پرداختند.

همچنین قرار است جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از استانداری، شرکت توزیع برق شیراز و محیط زیست تشکیل و درباره ایجاد مزرعه نیروگاه‌های تولید برق در مقیاس کوچک در محل نیروگاه توربین ‌گازی شیراز تصمیم‌گیری نهایی شود.

انتهای پیام/ 2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول