اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت 92

جشنواره آواهای ایرانی در همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان گفت: اردیبهشت 92، نخستین جشنواره آواهای ایرانی همزمان با هفته میراث فرهنگی در همدان برگزار می‌شود.

جشنواره آواهای ایرانی در همدان برگزار می‌شود

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: نخستین جشنواره آواهای ایرانی در اردیبهشت ماه مقارن با هفته میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ما آواهایی در سطح کشور داریم که توجه زیادی به آنها نمی‌شود که در این راستا همدان پیشتاز در معرفی آواهای ایرانی شد.

ایزدی با اشاره به اینکه جشنواره آواها، همزمان با هفته میراث فرهنگی در همدان برگزار می‌شود، بیان داشت: اردیبهشت ماه سال 92، همدان میزبان این جشنواره خواهد بود.

وی اضافه کرد: جشنواره آواهای سنتی موجب آشنایی بیشتر مردم با آواهایی که در موسیقی ما دیده نشده است، می‌شود و ماندگاری این آواها را منجر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی صحیح و مطلوب آواهای سنتی همدان یادآور شد: اگر به دنبال ایجاد وضعیت مطلوبی برای آواهای سنتی هستیم، برگزاری جشنواره‌ها از راهکارهایی است که می‌تواند این هدف را تحقق بخشد.

وی با اشاره به اینکه ما اکنون در حال فراموشی موسیقی اصیل خود هستیم، افزود: ما باید برای احیای موسیقی و آواهای اصیل خود روی آن کار کنیم.

ایزدی با تأکید به خلأیی که ما در حوزه موسیقی داریم، اظهار کرد: اینکه ما نتوانیم موسیقی و آواهای ایرانی خود را زنده کنیم، مطلوب نیست و باید این امر در سطح جامعه احیا شود.

وی اضافه کرد: در هفته میراث فرهنگی سعی می‌کنیم گامی بلند در راستای احیای آواهای ایرانی برداریم که به لحاظ فرهنگی باید روی آن کار شود.

وی در پایان با اشاره به گرامیداشت بزرگان استان ابراز داشت: در سال آینده همایش میرسیدعلی همدانی را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/89003/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول