اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

بی‌توجهی به پرداخت زکات فقر را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ملایر علت فقر در جامعه را پرداخت نشدن زکات دانست.

بی‌توجهی به پرداخت زکات فقر را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام سید رضا فاضلیان ظهر امروز در جمع کارکنان کمیته امداد ملایر با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص زکات ابراز داشت: این امر آن ‌قدر مورد تأکید و اهمیت است که بعد از ذکر واژه نماز در قرآن، بلافاصله واژه زکات نیز به کار رفته است.

وی شرط قبولی نماز را پرداخت زکات دانست و ادامه داد: کسانی که زکات مالشان را پرداخت می‌کنند مالشان رو به فزونی می‌رود و این وعده پروردگار است.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه خداوند روزی فقرا را در مال ثروتمندان قرار داده است بیان کرد: زکات باید در جامعه اسلامی پرداخت شود و امروز اگر در جامعه فقیری وجود دارد به علت پرداخت نشدن زکات است.

وی ابراز داشت: عذاب‌های بسیار شدیدی از سوی خداوند در روز قیامت برای کسانی که زکات اموال خود را پرداخت نمی‌کنند خواهد بود.

فاضلیان در ادامه خطاب به کارکنان کمیته امداد ملایر گفت: شما باید به وجود خود افتخار کنید که در چنین نهاد مقدسی و در خدمت اقشار ضعیف و محروم جامعه خدمت می‌کنید و در این زمینه باید نیت‌تان خالص و هدفتان خدمت به خلق خدا باشد.

امام جمعه ملایر در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت زکات در جامعه هنوز به طور کلی نهادینه نشده است، تصریح کرد:  ورود کارشناسان و روحانیون در روستاها و مناطق شهری در امر پرداخت زکات و ثمرات آن می‌تواند مؤثر باشد که شهرستان ملایر بحمدالله در این زمینه پیشتاز است.

وی در پایان خطاب به کارکنان کمیته امداد خاطرنشان کرد: مبادا در کارتان منتی بر سر کسی بگذارید چرا که طبق روایات فقرا در قیامت از مرتبه عالی برخوردار می‌شوند و برخی به مقام شفاعت می‌رسند مبادا این افراد را کوچک بشمارید که نزد خداوند از مقام بالایی برخوردارند.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول