اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمی:

زکات فرهنگ سالم اقتصادی اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان گرمی گفت: پرداخت زکات شایسته‌ترین تدبیر اقتصادی اسلام در برقراری عدالت اجتماعی است که اگر به اصل فریضه توجه کنیم بسیاری از حواشی مشکلات و معضلات اقتصادی برطرف می‌شود.

زکات فرهنگ سالم اقتصادی اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری ظهر امروز در همایش تجلیل از برترین‌های زکات و عاملان و ضابطان در گرمی اظهار داشت: دین اسلام برای هر بعدی از زندگی بشر اعم از مادی و معنوی برنامه دارد و برخلاف تصور عده‌ای که اسلام را فقط دین معنویت و ارزش‌های الهی‌گونه توصیف می‌کند بسیاری از احکام اسلام معطوف به مسایل مادی و تنظیم معیشت و تأمین معاش است که نباید این تفکر و اندیشه مورد غفلت قرار گرفته و یا در توجه به آن دچار خطا و اشتباه شویم.

وی تصریح کرد: اگر به فلسفه زکات و خمس به همراه پرداخت صدقه و سایر مستحبات نگاه کنیم، در می‌یابیم که تعیین چنین احکام شرعی در جهت سلامت اقتصادی جامعه اسلامی است که می‌تواند فقر و نداری را از بین ببرد.

صفری در ادامه خاطر نشان کرد: فلسفه زکات فلسفه آرام‌بخشی به نظام اقتصادی سالم جامعه اسلامی است که می‌تواند زمینه‌ساز یک حرکت مقبول و خداپسندانه باشد.

این مسئول اضافه کرد: در دین اسلام اگر زندگی روزانه به پنج قسمت تقسیم شده که شامل عبادت، تأمین معاش،‌ در کنار خانواده بودن، تفریحات سالم و مطالعه و پرداختن به کارهای شخصی است باید بدانیم که از نظر اسلام کسب روزی حلال و پایبندی به اقتصاد سالم بزرگ‌ترین مجاهدت به شمار می‌رود.

وی کشاورزان و زارعان را شایسته‌ترین تلاشگران عرصه اقتصادی اعلام کرد و ادامه داد: به همت کشاورزان پرداخت زکات به عنوان یک واجب شرعی در دستور کار قرار گرفته و در جمع‌آوری زکات نشانی از همت والا و ارزشمدارانه را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه گرمی با ابراز خرسندی از ترویج فرهنگ زکات در سال‌های اخیر بیان کرد: میزان زکات جمع‌آوری شده در گرمی بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که این رقم نسبت به سال‌های گذشته 140 درصد افزایش یافته است.

صفری یادآور شد: ‌استقبالی که زارعان و کشاورزان از پرداخت زکات دارند نشانه درک این واقعیت است که آنها به اصول و اعتقادات خود پایبند بوده و با پرداخت زکات دینداری خود را به نمایش گذاشتند.

وی به هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده نیز اشاره کرد و گفت: زکات جمع‌آوری شده در دستگیری از نیازمندان صرف شده و بخشی از آنها نیز در احداث و تعمیر مسکن، ساخت پل، غسالخانه، مسجد و خانه عالم هزینه می‌شود.

صفری در ادامه افزود: پیشگام بودن اهالی گرمی در این زمینه نشان روشنی از پایبندی و ارزشمندی اعتقادات مردم به انجام فرایض دینی است که می‌تواند نقش روحانیان و مروجان در تبلیغ و ترویج این فریضه را سنگین‌تر کند.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر و با تلاش‌های انجام شده عرصه عمل به فرایض و انجام واجبات در سطح جامعه گسترش یافته و یک تأثیرگذاری مطلوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

انتهای پیام/62004/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول