اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال محقق می‌شود

افزایش سرانه فضای کتابخانه در نهاوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان همدان گفت: سرانه فضای کتابخانه در نهاوند به ازای هر نفر 90 سانتی‌متر است که تا پایان سال به 120 سانتی‌متر افزایش می‌یابد.

افزایش سرانه فضای کتابخانه در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، خسرو بیات بعد از ظهر امروز در جمع اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های «ولایت» شهر فیروزان و «بصیرت» گیان نهاوند اظهار داشت: این دو فضای کتابخانه‌ای هر کدام با 657 میلیون تومان و در مجموع یک میلیارد و 114 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی احداث شده‌اند.

وی از همکاری شهردار و رئیس شورای شهر گیان و برزول به سبب تسهیل در واگذاری زمین مورد نیاز این فضاها قدردانی کرد و ادامه داد: ایجاد مراکز فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در سالم‌ ماندن فضای شهرهای تازه‌ تأسیس و ترغیب جوانان برای گذراندن اوقات فراغت مطلوب در منطقه دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از وجود چهار کتابخانه در شهر نهاوند با بیش از 50 هزار جلد کتاب‌ خبر داد و ابراز داشت: با آغاز به کار کتابخانه‌های برزول و گیان نیز بیش از 10 هزار جلد کتاب به این کتابخانه اهدا می‌شود.

وی از راه‌اندازی 40 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد شهرستان نهاوند خبر داد و ابراز داشت: در این شهرستان تلاش شده تا کتابخانه‌های روباز در محل شبستان‌های مساجد نیز با هدف دسترسی آسان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی ایجاد شود.

بیات افزود: در این رابطه شهرستان نهاوند به دلیل راه‌اندازی این گونه کتابخانه‌ها جزو شهرستان‌های برتر استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه باید دسترسی آسان به منابع کتاب را برای همگان فراهم کنیم، افزود: ایجاد کتابخانه‌های استاندارد مسئولان فرهنگی استان را در رسیدن به این مهم یاری می‌کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از بهره‌گیری از نیروهای تحصیلکرده و کارشناس به عنوان کتابدار را مهم خواند و ابراز داشت: کتابدار باید در کنار انجام وظیفه قانونی علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی باشد.

انتهای پیام/89016/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول