اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد استان اردبیل:

اردبیل 138 کتابخانه مساجد دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد استان اردبیل گفت:‌ در استان اردبیل 138 کتابخانه در مساجد برپا شده است.

اردبیل 138 کتابخانه مساجد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا در دیدار با استاندار اردبیل در آستانه 18 اسفند سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اظهار داشت: در سطح استان اردبیل 350 کانون فعالیت می‌کنند که 19 مورد آن تخصصی و مابقی نیز به صورت عمومی در مناطق مختلف فعال هستند.

وی با یادآوری اینکه در کانون‌ها برنامه‌های متنوع نظیر قرائت قرآن، محافل انس با نماز، هنرهای تجسمی، آشنایی با مسایل آی.تی و رشته‌های پرطرفدار جوانان دایر شده تا نسل آینده از این فضا استفاده کنند، خاطرنشان کرد: اردبیل جزو استان‌های برتری است که توانسته 63 درصد کانون‌های خود را در مساجد روستایی و تنها 37 درصد را در مناطق شهری دایر کند تا خلأ احتمالی در حوزه برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی روستائیان برطرف شود.

سقا تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی با محوریت خدمات فرهنگی،‌ هنری در مناطق روستایی از طریق این کانون‌ها انجام می‌شود و علاقمندان می‌توانند به صورت رایگان از این خدمات استفاده کنند؛ چراکه در این مناطق محروم روستایی هیچ‌گونه خدمات فرهنگی، ‌هنری از سوی دستگاه‌های ذیربط ارایه نشده و یک محرومیت مزمن را شاهد هستیم.

این مسئول، اقبال عمومی از مساجد را به عنوان بهترین ظرفیت و جذاب‌ترین فضا یادآور شد و اضافه کرد: روستائیان استقبال خوبی از این فضای فرهنگی، هنری و معنوی داشتند، به طوری که از طریق این مراکز حرکت‌های رو به جلو در حوزه ارزشی و فرهنگی صورت گرفته است.

وی تأکید مقام معظم رهبری را بر تقویت کانون‌های مساجد یادآور شد و بیان داشت: این فرمایش مقام معظم رهبری وظیفه ما را در این حوزه دو چندان کرده است تا با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج، هیئت امنای مساجد و ائمه جماعات بتوانیم حرکت‌هایمان را سازماندهی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد استان بدنه فعال کانون‌ها را بدنه جوان و نوجوان با اندیشه‌ها و تفکرات سازنده توصیف کرد و ادامه داد: ما امروز به دلیل پیشرفت‌های الکترونیکی و همچنین تجهیزات جدید در دنیای مجازی و همچنین در قالب سیستم آی.تی سعی می‌کنیم برنامه‌های متنوع را در دستور کار قرار دهیم تا جوانان بتوانند از فضای پیش آمده بهتر و مطلوب‌تر استفاده کنند.

سقا در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه تا پایان برنامه توسعه قرار است 100 کانون دیگر در استان اردبیل دایر شود، هدف کانون‌های فرهنگی،‌ هنری را آموزش و محرومیت‌زدایی فرهنگی، هنری اعلام کرد.

وی همچنین به فعالیت 10 کانون در جوار مصلا و چهار کانون در جوار امامزاده‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد و راه‌اندازی چنین کانون‌هایی سبب شده تا افراد مراجعه‌کننده برای زیارت امامزاده‌ها و حضور در نماز جمعه بتوانند از فضای پیش آمده استفاده کنند.

سقا همراهی دستگاه‌های فرهنگی را در کمک به کانون‌های مساجد و همراهی با برنامه‌های این مجموعه را یادآور شد و افزود: امیدواریم بیش از هر زمان دیگر کانون‌های فرهنگی، هنری بتوانند در برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی گام‌های جدی بردارند.

این مسئول به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با 15 دستگاه اجرایی اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله این دستگاه‌ها استانداری اردبیل است که قطعاً حمایت همه‌جانبه این مجموعه‌ها می‌تواند در توسعه برنامه‌های کانون بسیار مؤثر باشد.

وی از نبود ردیف اعتباری مستقل برای کانون‌ها انتقاد کرد و ادامه داد: ‌این امر سبب شده تا ما در اجرای برنامه‌ها با مشکلاتی مواجه شویم که ضروری است با افزایش اعتبارات نسبت به توسعه فضاهای فرهنگی، ‌هنری، ورزشی و... بتوانیم گام‌های اساسی برداریم.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول