اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار:

اقتصاد مقاومتی گامی برای حمایت از تولید ملی است

خبرگزاری فارس: نماینده شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و بر خوار گفت: ادامه تحریم‌ها شرایطی را برای ما محقق کرده است که بتوانیم در قالب اقتصاد مقاومتی هرچه بیشتر و بهتر برای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در شاخه های مختلف قدم برداریم.

اقتصاد مقاومتی گامی برای حمایت از تولید ملی است

‌حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سالی که پیش رو داریم، رکودهای قابل توجهی را در اقتصاد جهانی شاهد باشیم، از همین رو در افزایش قیمت جهانی حامل‌های انرژی رشد چندانی را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ادامه تحریم‌ها شرایطی را برای ما محقق کرده است که بتوانیم با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، شرایط خاص و فرصت‌های مهیا شده را به بهترین وجه در قالب اقتصاد مقاومتی مدیریت کنیم افزود: در این شرایط می‌توان هرچه بیشتر و بهتر برای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در شاخه‌های مختلف قدم برداریم.

حاجی با اشاره به لزوم کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی گفت: با توجه به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در سال آینده، فرصت‌های جدیدی فراهم می‌شود تا بتوانیم وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی افزود: در لایحه بودجه‌ای که دولت تقدیم مجلس کرده است 166 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که 44 درصد آن از محل فروش نفت، گاز و میعانات گازی تأمین می‌شود و 56 درصد از سایر منابع است که 76 هزار میلیارد تومان از طریق درآمدهای مالیاتی،‌ 7 هزار میلیارد تومان از طریق فروش سهام، 2 هزار میلیارد تومان فروش اموال، 15 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها و 65 هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت، گاز و میعانات گازی مد نظر گرفته شده است.

نماینده شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و بر خوار با اشاره به سرفصل‌های بخش مصارف تصریح کرد: 121 هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و جاری در این لایحه مدنظر قرارگرفته شده است که 37 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی و 8 هزار میلیارد تومان اعتبارات پرداخت بدهی‌های دولت، جزئی از این لایحه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: این تصویر کلی از لایحه بودجه‌ای است که دولت به مجلس تقدیم کرده است و نمایندگان محترم مجلس می‌توانند از 22 اسفندماه پیشنهادات اصلاحی خود را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: جلسات بررسی لایحه بودجه صبح و بعد از ظهر شروع شده و نمایندگان با حضور در هیئت‌های بودجه بررسی‌های خود را آغاز نمودند و بعد از بررسی کامل توسط نمایندگان مراحل بعدی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول