اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

جمعیت مرزنشین خراسان جنوبی 304 هزار نفر است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مناطق مرزی خراسان جنوبی شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه هستند که مجموع جمعیت شهری و روستایی آنها 304 هزار و 226 نفر است.

جمعیت مرزنشین خراسان جنوبی 304 هزار نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی ماهگلی ظهر امروز در جلسه صدور کارت الکترونیکی برای مرزنشینان در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه کشور دارای 17 استان مرزی است، اظهار کرد: قبل از مستقل شدن خراسان جنوبی چهار تا پنج تعاونی مرزنشین داشتیم ولی در حال حاضر استان ما دارای 13 تعاونی مرزنشین است.

 

وی ادامه داد: در سال جاری هیچکدام از تعاونی‌های مرزنشین خراسان جنوبی به سبب نوسانات نرخ ارز برای جذب سهمیه ارزی اقدام نکردند.

مرز مشترک خراسان جنوبی افغانستان است

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی، کار و حمایت از سرمایه ایرانی تصریح کرد: در شرایطی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است باید با تحریم‌های دشمن مقابله کنیم.

ماهگلی اضافه کرد: مرز مشترک خراسان جنوبی افغانستان است که از این مرز اقلام کشاورزی به صورت محدود از جمله تخم کنجد، تخم سپند، برگ زردآلو و ضایعات پلاستیک از طریق بازارچه‌های مرزی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌‌اکنون در کشور 7 میلیون مرزنشین داریم، اذعان داشت: برای این تعداد حدود یک‌میلیون و 700 کارت الکترونیکی مرزنشینی صادر شده است.

16 استان مرزی کشور محروم هستند

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صدور 3 هزار و 500 کارت پیله‌وری فعال برای مرزنشینان کشور خبر داد و یادآور شد: در خراسان جنوبی 500 کارت پیله‌وری برای غرفه‌داران مرزنشین صادر شده است.

ماهگلی 16 استان در مناطق مرزی کشور را محروم دانست و متذکر شد: افراد مرزنشین در مناطق محروم می‌توانند از 60 دلار به عنوان منطقه محروم و 60 دلار به عنوان منطقه مرزی استفاده کنند.

 

وی افزود: افراد مرزنشین همچنین می‌توانند تا 65 قلم کالا وارد کنند که بخش مواد غذایی آن صددرصد از پرداخت حق گمرکی معاف است و مابقی اقلام 50 درصد معافیت گمرکی دارند. 

پرداخت 85 هزار ریال برای صدور کارت مرزی

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی کارت‌های قدیمی مرزی را دارای اشکالاتی عنوان کرد و گفت: این کارت‌ها رویه یکسانی نداشت، آمارهای استان‌ها با استفاده از این کارت‌ها آمار دقیقی نبود، امکان سوءاستفاده از سیستم با وجود کارت‌های قدیمی وجود داشت و نمونه کارت‌های قدیم به سلیقه خود استان‌ها بود.

ماهگلی وضعیت مطلوب را وحدت رویه در تمامی استان‌های کشور دانست و تصریح کرد: مرزنشینان می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت‌نام اقدام کنند که برای ثبت‌نام آن مشخصات کامل سرپرست خانوار، تعداد عائله و مبلغ 85 هزار ریال نیاز است.

 

وی با اشاره به اینکه در مناطق روستایی دفاتر پیشخوان دولت وجود ندارد، عنوان کرد: مرزنشینان روستایی می‌توانند به دفاتر IT روستایی که زیر نظر دفاتر پیشخوان آن منطقه باشد برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی متذکر شد: مناطق مرزی خراسان جنوبی شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه هستند که مجموع جمعیت شهری و روستایی آنها 304 هزار و 226 نفر است.

ماهگلی خاطر نشان کرد: بیشترین ثبت‌نام برای صدور کارت الکترونیکی مرزنشینی را در شهرستان نهبندان با 780 پرونده داشته‌ایم.

انتهای پیام/69010/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول