اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل عنوان کرد

قطع عضو و نابینایی 60 نفر در چهارشنبه‌سوری سال گذشته

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال و به ویژه در آیین سنتی این شب از تجمعات خیابانی جلوگیری شده و با خاطیان نیز برخورد می‌شود.

قطع عضو و نابینایی 60 نفر در چهارشنبه‌سوری سال گذشته

امیر ابراهیم کریمخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هرگونه تجمع خیابانی در چهارشنبه‌سوری ممنوع است و حرکتی غیر‌قانونی محسوب شده و سعی خواهیم کرد با افراد متخلف نیز برخورد کرده و آنها را بازداشت و چند روزی نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این آیین باید به صورت خانوادگی و در برخی از محلات با حضور خانواده‌ها و افراد ریش‌سفید انجام شود تا منجر به برخی تلفات و آسیب‌ها نشود، چرا که تیم‌های آشکار و پنهانی سعی دارند با هرگونه ناامنی و پرتاب ترقه در چهارشنبه‌سوری برخورد جدی داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل یادآور شد: تیم‌های خاصی را در این زمینه به کار گرفتیم تا جلوی برخی اقدامات آزار‌دهنده گرفته شود که امیدواریم با همراهی خود مردم یک نظم و انضباط خاصی را در چهارشنبه آخر سال شاهد باشیم.

کریمخانی در پاسخ به سئوالی در خصوص جمع شدن افراد در برنامه چهارشنبه‌سوری در یک مکان مشخص برای تخلیه انرژی جوانان و شادی و نشاط آنها گفت: در سال‌های گذشته چنین تجربه‌ای را داشتیم، اما به دلیل آنکه در محل مورد نظر رفتارهای نامناسب و برخی سوء استفاده‌ها مشاهده شد، پلیس تصمیم گرفته تا از تجمع در محل مشخص برای برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری توسط جوانان و نوجوانان جلوگیری کند و این کار در حقیقیت منتفی شده است.

این مسئول عنوان کرد: البته می‌توان همچون جشن‌های ملی مانند 22 بهمن در فضایی آرام‌تر این جشن را ساماندهی کرد، اما به دلیل برخی سوء استفاده‌های احتمالی و استفاده از ترقه‌ها و مواد منفجره خطرناک و مشکلات کنترلی رغبتی به برگزاری چنین مراسمی به صورت تجمعی وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام یک آمار تکان‌دهنده از قطع عضو و نابینایی در سال گذشته به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: در سال گذشته 60 نفر از شهروندان این استان قطع عضو و یا نابینا شدند که اکثر آنها نیز به دلیل حوادث چهارشنبه‌سوری بوده است.

کریمخانی مردم را به حفظ آرامش بیشتر و کنترل فرزندان در این ایام دعوت کرد و افزود: نباید در آستانه سال نو به خاطر این مراسم که باید به آیین سنتی مهربانی‌ها و دوستی‌ها تبدیل شود، یکسری از خانواده‌ها و افراد در نگرانی و التهاب باشند و یا با ناراحتی و نگرانی این ایام را سپری کنند.

وی همچنین به طرح‌های پلیس در کنترل سرقت‌های احتمالی در ایام نوروز اشاره کرد و ادامه داد: ما گشت‌های کنترلی پیاده، موتوری و خودرویی خود را مجهز کردیم تا در مناطق جرم‌خیز و همچنین فضاهای کم تردد شهر مواظب و مراقب واحدهای مسکونی و تجاری باشند تا سرقتی در این ایام صورت نگیرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: البته چنین گشت‌هایی برای مناطق روستایی نیز به کارگیری شده، اما سرقت در ایام نوروز در مناطق روستایی به دلیل زندگی تجمعی و آشنایی روستاییان از وضعیت خانوارها کمتر اتفاق می‌افتد.

کریمخانی همچنین به طرح ویژه نوروزی پلیس راهور و پلیس راه استان اشاره کرد و ابراز داشت: در مجموع یک هزار نفر نیرو در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار به کارگیری شده تا فضای مطلوبی را برای شهروندان در ایام نوروز و تردد مسافران و گردشگران فراهم آوریم تا آنها با خیال راحت سفرهایشان را انجام داده و خاطره خوشی را از این استان با خود به یادگار ببرند.

وی از فعال بودن 265 خودرو و تجهیزات مورد نیاز خبر داد و تاکید کرد: ما همچنین 60 دستگاه دوربین کنترل سرعت را نیز به کار گرفتیم تا از طریق آن با هرگونه تخلف رانندگی برخورد جدی صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل پلیس 110 را بهترین یاور و همراه اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود مردم خود همراه پلیس بوده و چشم مراقب در برخورد با تخلفات باشند و با تذکر و ارشاد اجازه ندهند دیگر سودجویان از فرصت پیش آمده استفاده کرده و به فکر مقاصد خودشان باشند.

کریمخانی اظهار داشت: ما در پلیس تخصصی خود موضوع بلاتکلیفی را نداریم و سعی خواهیم کرد همه مسائل در حوزه اختیارات و وظایف فرماندهان پلیس به خوبی انجام شده و ایام پایانی سال و نوروز ایمن و کم‌خطری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/62005/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول