اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:

وقوع 4 هزار و 270 زلزله در اهر و ورزقان / اردبیل 54 بار لرزید

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در چند ماه اخیر بیش از 4 هزار و 270 زلزله در شهرهای اهر و ورزقان رخ داده است.

وقوع 4 هزار و 270 زلزله در اهر و ورزقان / اردبیل 54 بار لرزید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی ظهر امروز در نشست اعضای کمیته‌های فعال شورای هماهنگی مدیریت بحران اردبیل اظهار داشت: بیش از 3 هزار مورد از این زلزله‌ها کمتر از سه ریشتر قدرت داشته و سبب نگرانی و وحشت مردم منطقه شده است.

وی با یادآوری اینکه در سال‌جاری 13 حادثه غیر‌مترقبه در استان شامل سیل به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: از ناحیه 11 مورد واقعه خسارت‌آفرین 44 هزار و 700 میلیون تومان خسارت به استان وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تاکید کرد: با در نظر گرفتن بدهی‌های قبلی در مجموع 73 میلیارد تومان تامین و جبران خسارت را پیگیری می‌کنیم و حدود 23 میلیارد و 600 میلیون تومان از طریق وزارت کشور مصوبه گرفتیم تا تامین و جبران خسارت صورت گیرد.

اسلامی بیشترین خسارت وارده را شامل تاسیسات زیر‌بنایی، دامی و کشاورزی اعلام کرد و افزود:‌ 61 میلیارد تومان از محل خشکسالی به استان اردبیل خسارت وارد شده که بخش عظیمی از آن از طریق صندوق حمایت بخش کشاورزی تامین و جبران می‌شود.

افزایش 8 درجه‌ای دما در سال‌جاری

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش بارندگی‌‌ها در استان اشاره کرد و گفت: این کاهش نسبت به دوره آماری پنج درصد و نسبت به سال گذشته 25 درصد بوده در حالی که افزایش دما در سال‌جاری هشت درجه سانتی‌گراد اتفاق افتاده که سال قبل این رقم چهار درجه سانتی‌گراد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به پیش‌بینی فصلی و بارش سه ماه اول سال 92 خاطرنشان کرد: همچنان پیش‌بینی می‌کنیم 10 درصد نسبت به نرمال بارندگی‌ها در صورت بارش و جبران کمبودها خلایی را شاهد باشیم.

اسلامی در پایان سخنان خود وقوع 54 مورد زلزله را با درجه 2.5 تا 3.8 دهم ریشتر یادآور شد و بیان داشت: بیشترین این زلزله‌ها در پارس‌آباد و گسل مرزی رخ داده است.

انتهای پیام/62007/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول