اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برپایی مانور زلزله فرضی در جنوب غرب تهران

خبرگزاری فارس: مانور تخلیه امن و اضطراری زلزله و اطفای حریق با مشارکت شهروندان جنوب غرب تهران برگزار شد.

برپایی مانور زلزله فرضی در جنوب غرب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دقایقی پیش مانور تخلیه امن و اضطراری زلزله و اطفای حریق با مشارکت شهروندان جنوب غرب تهران برگزار شد.

در این برنامه عملیاتی ـ آموزشی که با مشارکت ده­ها نفر از شهروندان منطقه برگزار شد، اعضای گروه دوام با مشارکت اهالی پس از وقوع زلزله 5 ریشتر فرضی، اقدامات لازم برای تخلیه امن و اضطراری اماکن مسکونی، مصدومان فرضی حادثه را نجات دادند.

دبیر ستاد مدیریت بحران جنوب غرب تهران در جمع خبرنگاران در این ارتباط گفت: علامت گذاری مناطق ایمن و نا ایمن، مهار جریان آب و برق، اسکان بازماندگان زلزله فرضی در چادرهای امداد و نجات و توزیع لوازم ضروری و موادغذایی میان نجات­یافتگان فرضی این مانور، همچنین اجرای عملیات آموزشی اطفای حریق از جمله برنامه‌هایی بود که علاوه بر پایدارسازی و به محک گذاشتن آموخته‌های اعضای دوام منطقه برای شهروندان محله مقدم نیز جنبه آموزشی داشت.

محمدرضا فراهانی افزود: این منطقه یکی از آسیب پذیر ترین نقاط شهر تهران در برابر زلزله است، انجام این برنامه‌های آموزشی کمک می­کند شهروندان پیش از وقوع بحران مهارت‌های خودامدادی و دگرامدادی را بیاموزند. همچنین بر اساس تجربیات، ثابت شده است که پس از اجرای این مانورها شهروندان با جدیت بیشتری نوسازی و مقاوم سازی بافت ناپایدار و فرسوده محله خود را دنبال می‌کنند.

این مانور امروز در یکی از آسیب­پذیرترین نقاط محله مقدم در برابر زلزله برگزار و با استقبال شهروندان روبه‌رو شد.

انتهای پیام/2642/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول