اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخابات، تجلی‏گاه حماسه سیاسی ـ 2

26 فروردین؛ آغاز ثبت‏‌نام انتخابات شوراهای اسلامی در سمنان

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان، زمان آغاز ثبت‏‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان را 26 فروردین امسال اعلام کرد.

26 فروردین؛ آغاز ثبت‏‌نام انتخابات شوراهای اسلامی در سمنان

علیرضا خلخالی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان با بیان اینکه 26 فروردین ‌ماه ثبت‏نام انتخابات شوراهای شهر و روستا در کشور و استان سمنان آغاز می‌شود، اظهار کرد: تمام امکانات لازم انتخاباتی فراهم شده و استان سمنان از این حیث از آمادگی کامل برخوردار است.

خلخالی گفت: ثبت‏نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در فرمانداری‌ها و در روستاها در بخشداری‌های حوزه‌های تابعه استان سمنان انجام خواهد شد.

وی شرایط نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را داشتن حداقل 25 سال سن، تابعیت جمهوری اسلامی، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، وفاداری به قانون اساسی، سواد خواندن و نوشتن برای روستاهای تا 200 خانوار، ارائه مدرک دیپلم برای روستاهای بالای 200 خانوار، کاردانی برای شهرهای تا 20 هزار نفر و کارشناسی برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت عنوان کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به اینکه محل مشترکی برای ایجاد شعبه‌های اخذ رأی انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش‏بینی شده است، عنوان کرد: از 26 فروردین‌ ماه تا اول اردیبهشت‌ امسال، به مدت یک هفته نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی ثبت‏نام می‌شوند.

خلخالی ادامه داد: تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی از 16 تا 22 خرداد ماه به مدت یک هفته در سراسر استان سمنان انجام می‌شود.

وی همچنین زمان ثبت‏نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را از 17 اردیبهشت ماه به مدت پنج روز تا 21 اردیبهشت ماه اعلام کرد و افزود: تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سوم تا 22 خرداد ماه انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان یادآور شد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 24 خرداد ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول