اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندرود:

انتخابات فضای برد و باخت نیست

فرماندار میاندرود گفت: انتخابات فضای برد و باخت نیست بلکه فضای برد ـ برد است.

انتخابات فضای برد و باخت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ذات‌الله زارعی در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی با اعضای هئیت نظارت شهرستان میاندرود با تبریک سال نو اظهار داشت: امیدواریم در این سال بتوانیم در تبیین منویات رهبری وظیفه خود را به نحو شایسته انجام دهیم.

وی گفت: انتظار می‌رود تا با هم‌اندیشی، همفکری و تبادل‌نظر بتوانیم با هم‌افزایی بیشتر در خلق حماسه سیاسی مشارکت داشته باشیم.

فرماندار میاندرود با تشریح نظام‌های حاکم بر جهان، افزود: شورای اسلامی از جایگاه ویژه‌ای در دنیا برخوردار است چرا که موجب تمرکززدایی اداری می‌شود.

زارعی ابراز‌ داشت: در کشورهای داعیه‌دار دموکراسی بحث عدم تمرکز بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و نقش مردم در آن وجود ندارد در حالی‌که در نظام اسلامی ما قانون اساسی اصول 100 تا 106 را پیش‌بینی کرده و به نقش شوراها در شکل‌گیری نظام عدم تمرکز اداری صحه گذاشته است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان میاندرود با بیان اینکه تفاوت مسئولان در نظام اسلامی با نظام‌های دیگر در مردمی بودن مدیران است، افزود: شاید در برداشت اولیه این باشد که تصمیم‌گیرنده نهایی مقامات دولتی هستند اما نقش بی‌بدیل شوراها در تصمیم‌های محلی و کلان غیرقابل انکار است.

وی جلوگیری از بسیاری از هدررفت‌ها، افزایش خلاقیت و نوآوری و انگیزه بیشتر ارائه خدمت را از مزیت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و تصریح کرد: با این انتخابات مردم حس می‌کنند که در سرنوشت سیاسی کشور دخیل هستند و خود را از نظام حاکم جدا نمی‌بینند.

وی گفت: با وجود هجمه‌ها و اتهام‌هایی که به انقلاب و کشور از سوی نظام سلطه وجود دارد، امروز نظام اسلامی مردم سالارترین نظام در دنیاست و نقش مردم در دورترین مناطق این کشور بارز و مشخص است.

 زارعی در بخش دیگری از سخنان خود به ترسیم چارچوب فعالیت کشور در آغاز سال نو توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان با شناخت دقیق مناسبات و معادلات جهانی چند سالی است که شعارهای سال را به سمت و سوی مباحث اقتصادی برده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نظام سلطه امروز با علم و اقتصاد است که جهان را مدیریت می‌کند و اگر قرار است که ما در برابر آنها بایستیم باید در این دو حوزه حرفی برای گفتن داشته باشیم و این امر با حرکت جهادی در حوزه اقتصادی محقق می‌شود.

زارعی با بیان اینکه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی دو روی یک سکه‌اند، افزود: فهم من از سخنان رهبری، این است که ما باید همه سلایق و دیدگاه‌ها را به سمت خلق حماسه بکشانیم چرا که واگرایی جامعه را به هیچ جایی نمی‌رساند و باید به سمت همگرایی حرکت کرد تا بتوان با مشارکت همگانی کشور را به توسعه پایدار رساند.

وی رعایت اصل بی‌طرفی را یکی از اصول مؤلفه‌های برگزاری انتخابات دانست و تصریح کرد: اگر مردم احساس اعتماد کنند و این بی‌طرفی‌ را در مجریان و ناظران انتخابات ببینند در انتخابات مشارکت گسترده دارند.

زارعی انتخابات را امانتی عنوان کرد که باید به درستی و به بهترین نحو ممکن از عهده انجام آن بر آمد و گفت: بهترین راهکار، اجرای امر قانون است چرا که مقام معظم رهبری هیچ مصلحتی را بالاتر از عمل به قانون نمی‌دانند.

وی ادامه داد: نباید به هیچ عنوان از نامزد خاصی حمایت کرد و یا اینکه موضع‌گیری برای فرد خاصی انجام و همچنین نباید به افرادی که دنبال فرصت‌طلبی هستند اجازه نفوذ داد.

فرماندار میاندرود تاکید‌ کرد: تعصب حزبی و باندی در برگزاری انتخابات جایگاهی ندارد چرا که انتخابات فضای برد و باخت نیست بلکه فضای برد برد است.

وی گفت: اگر کسی برنده انتخابات شود که خوب برنده است و اگر کسی هم برای عمل به تکلیف در صحنه رقابت‌ها حاضر شده است باز هم برنده است چرا که در پیشگاه خداوند متعال روسفید است.

انتهای پیام/86007/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول