اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عملیات اجرایی واحد تولید دارو در منطقه آزاد ارس آغاز شد

با حضور معاون رئیس جمهوری عملیات اجرایی واحد تولید دارو در منطقه آزاد ارس با 500 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی آغاز شد.

عملیات اجرایی واحد تولید دارو در منطقه آزاد ارس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، محمدرضا میرتاج الدینی ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد این منطقه افزود: تولید دارو و خودکفایی در این زمینه از نیازهای  اولویت دار کشور به شمار می‌رود.

به گفته وی افزایش تولید و توسعه صادرات غیرنفتی کشور در سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» اقدامی در راستای مقابله با تحریم‌های دشمنان است.

مدیرعامل شرکت سهند داروی ارس نیز از بهره‌برداری فاز نخست این واحد تولیدی  تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: احداث این واحد تولیدی در سه فاز  چهار سال به طول می انجامد و محصولات فاز نخست آن با هدف صادرات به کشورهای همسایه تولید می‌شود.

محمدرضا خوانساری  گفت: سهولت کسب مجوزهای لازم، وارد نمودن تکنولوژی‌های برتر دنیا و گرانی دارو در کشورهای خارجی از مهمترین عوامل سرمایه‌گذاری و احداث این واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس است.

وی گفت: در فاز دوم این واحد تولیدی، برخی از داروهای ضروری و مورد نیاز کشور از جمله داروهای بیماران انسولینی و هموفیلی و در فاز سوم نیز داروهای شیمی درمانی و سرطانی تولید خواهد شد.

خوانساری افزود: با توجه به اینکه مواد اولیه این داروها از کشورهای خارجی و با هزینه‌های بسیار بالا وارد کشور می‌شود، بخشی از این واحد به تولید مواد اولیه اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل واحد تولید دارو در ارس گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت شش هکتار  برای 200 نفر به صورت مستقیم و بیش از پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند. 

انتهای پیام/60002/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول